F
F.d. 25267
Guest
Tänkte montera en s.k. secumotion. Någon som har erfarenheter av detta och om man måste tänka på något speciellt vid köp eller montering. Tacksam för tips.
Mvh Per
Mvh Per
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Finns i 3 olika storlekar 0,5 0,75 och 1 vill jag minnas köp inte den minsta det kanbli problem med gastillförseln för lite. Det behövs mer gas till en Combi 6 panna med efterbrännkammare allt enligt Alde. Det sitter oftast mellanstorleken 0,75 på combi 6 men den mindre på Combi 4. Tror inte det skiljer så mycket i pris, varför den större finns vet jag inte men det kanske finns ännu större pannor inom Alde för båtar och beredskapbaracker.
Som jag nämnt tidigare i denna tråd så är det noga att den är rätt dimensionerad Ska det vara riktigt skall den totala gasförbrukningen för bilen beräknas och därefter väljs rätt SecuMotion regulator. Inte bara 'Kanske det är bäst'.
Välj hellre alternativet med MonoControl CS
Hej. Har nu köpt en Truma Duocontrol Cs och nya slangar. Det var med 1,5kg/tim.
Blir spännande att montera och prova när bilen tas ut i april.
Mvh Per