• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Se upp för giriga återförsäljare som säljer biljetter till Elmia

Status
Stängd för vidare inlägg.

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Åkte till min lokala husbilsåterförsäljare för att köpa lite förbrukningsvaror till hb'n.
De skyltade med att de hade kvar biljetter till Elmia - mässan. 110:- tog de för dem.
Betalade och åkte hem.
Väl hemma studerade jag dessa.
Det visade sig vara "fribiljetter", som de är text på att de ej får säljas vidare...
Detta kändes konstigt, så tog kontakt med en bekant som har känningar på Elmia.
Skickar honom bild på biljetter och kvitto från återförsäljare. Två dagar senare får jag besked.
Husbilsfirman har inte rätt att sälja dessa vidare.
Jag kommer nu att begära pengarna tillbaka. Vi får se hur det slutar...
 
W

Weckman

Guest
Nu är det väl så att ÅF köper sina fribiljetter för reducerat pris. Sen väljer dom själva att ge bort dom eller sälja dessa till vem som. Kravet är väl bara att dom skall vara stämplade med ÅFs stämpel. Helt ok enligt mig och inget att hänga ut ÅF för. Han han dig ett reko pris för du handlade av han. Du kommer in med biljetterna utan problem, eller så köper Du biljetter på plats.

ÅF sålt/gett biljetten till dig och det innebär att DU inte får sälja den vidare
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Om en ÅF säljer dom, när Elmia säger att det inte är tillåtet så har företaget helt klart visat att dom är oseriösa. Häng ut dom, fan vet vad dom luras med nästa gång. För lurendrejeri är det.

Om Elmia säger detta själva så borde det väl inte vara så svårbegripligt för folk här..
 
W

Weckman

Guest
Ja va fan. Häng ut han bara. Han säljer dom till någon annan sen ändå.

Gå tillbaka med dom och ställ dig i kö på Elmia å köp nya till fullpris
 

Ch & Ib

FD HBK Medlem
Inlägg
640
Kommun
Vara
HBK-Nr
13303
Medlemskap
2022
Ja va fan. Häng ut han bara. Han säljer dom till någon annan sen ändå

Om du tänker efter lite så kanske du inser att det inte handlar så mycket om biljetterna i sig, utan om det fula beteendet att sälja nått man inte rätt till.

Vilken sak tycker han är helt ok nästa gång som företagare? Dölja fuktskador?

Tar man dumma beslut får man vara beredd på konsekvenserna med..
 
W

Weckman

Guest
Tar man dumma beslut får man vara beredd på konsekvenserna med..

Det gäller biljetter för att ÅF vill vara snäll och reducera biljettpriser för man handlar där. Som sagt är man missnöjd så lämnar man tillbaka biljetterna. Köper man en husbil med fukt så lämnar man tillbaka den.
Inte undra på världen ser ut som den gör när man vänder upp o ner på allt för ett par hundra spänn. Köp biljetterna på plats å låt någon annan ta biljetterna svårare än så är det inte.
ÅF ville nog inget illa utan ville nog bara visa sin goda sida
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen