• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Schweiz

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Hej har husbil som väger 5000 kilo och c1 kort någon som har koll på hur det går till med vägavgift i detta land ska passare det på hemvägen från Frankrike i morgon.
 

Fjrdriver

HBK Medlem
Inlägg
30
Kommun
Tranås
HBK-Nr
21516
Medlemskap
2024
Hej har husbil som väger 5000 kilo och c1 kort någon som har koll på hur det går till med vägavgift i detta land ska passare det på hemvägen från Frankrike i morgon.
Om jag minns rätt så visar du reg.bevis vid gränskontrollen. Bestämmer hur många dgr (har för mig att de har minimi tid) du befinner dig i landet de talar om vad det kostar o du betalar
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Det enklaste är att använda appen Via - Roadcharges. Betala med kort direkt i appen så är det klart. Minsta avgift är 25CHF som gäller för 7 dagar.

P.S. Tänk på att Schweitz inte är med i EU. Att surfa och telefonera kostar extra (med de flesta svenska abonnemang).
 

Argos 747

HBK Medlem
Inlägg
482
Kommun
Vara
HBK-Nr
7399
Medlemskap
2024
Ok får rega mig där och ladda ner den nu när vi är i Frankrike. Som ni skriver mobilen ska inte användas där tack för tips om app.
 
Toppen