• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SBM, Bilnummer etsad i bilfönster

F

F.d. 29819

Guest
Köpte ny husbil för ett år sedan, i samband därmed kom erbjudande från SBM om etsning av bilnummer i bilrutan, och därmed skall jag få fördelaktiga reduceringar av självrisker i samband med eventuella skador.
I dag kom ett "Förlängningserbjudande", av en händelse vände jag på papperet och läste villkoren, (med hjälp av förstoringsglas).
Ett enda ord förändrade hela försäkringen för mig:
"Försäkringen omfattar inte Husbilar ", nu har jag i alla fall märkta rutor, och det kan kanske vara bra, men ingen försäkring.
Det blev ingen förlängning av försäkringen, har inte haft under det gångna året heller.
Ett tips till andra i klubben, kanske kan vara på plats, jag nappade på erbjudandet för ett år sedan, tack vare fina erbjudanden på framsidan, utan att jag läste det finstilta.
Hälsningar Lars-Åke
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: SBM, Bilnummer etsad i bilfönster

På SBMs hemsida SBM Fordonsmärkning | Rutmärkning Väghjälp Bil- och Nyckelförsäkring finns inga undantag för husbilar vad jag kan se.
Där talas mest om bil, men även MC, mopeder, båtmotorer och skotrar finns omnämnda.
Jag har märkt alla mina fordons fönster och lyktor under flera år. Tycker att det är det minsta man kan göra för att försvåra något för biltjuven. Försäkringen har jag däremot inte känt något större behov av.
V-backen :)
 
Senast ändrad:

jan.f

HBK Medlem (P)
Inlägg
1
Kommun
Leksand
HBK-Nr
381
Medlemskap
2024
Sv: SBM, Bilnummer etsad i bilfönster

Enligt SBM gäller försäkringen för bilar registrerade som personbil PB2.
 
Toppen