• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Satellitsystem

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Jo fick broschyr genom CC-Clubb i dag (Skandik & Nordic Resemobil GmbH.
Vadå " kris"?
Jo det gällde Husbil & Qyster Vision Parabolantenne!
Någon som har uppfattning om dylikt ting, funkar det som dom lovar i princip "hela " V Europa.
Nu till en (snåljåp) fråga hur "plockar" jag in bilden från H-bilen in i t.ex. mitt hus, kan man slippa att ha dubbel uppsättning av paraboler?
Mvh.

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025
Sv: Satellitsystem

Jo Gunilla o Kenth!
En får tacke för svar, Tyskarna slutade att sända analogt över parabol den 1 maj, jo kvick som jag var körde till nämnda "kjell" & fixade en digital motagare till parabolen hemma!
Jo vad var utbudet "Turkiet", Rumänien, Polen & lite Italien !
Som tur var var där 30:tio dagars retur rätt & det utnyttjades!!!
Är där fler som har någon tanke om mitt första innlägg?
Mvh.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Oyster Vision har ingen innebygget tuner, men finner endast frem til rett satellitt.
Det finnes enheter for trådløs overføring av AV signaler - noen blir forstyrret av WiFi og blåtann - andre er nesten imune. Prisen kan bli noe høy på de beste. Søk på Wireless SCART eller Trådlös SCART så finner du endel produkter.

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

En helt ny aldrig använd trådlös överföring av TV-signaler har jag liggandes och som du kan få köpa billigt.
Men sedan är ju frågan om hur långt det är mellan husbil och TV.
//W

F

F.d. 6497

Guest

Har fått problem med min Oyster, den går inte upp från liggande läge, har haft en TV kille här idag, men han klarade inte av det hellet, knappen inne blinkar rött hela tiden, det verkar som mottagaren inte får kontakt med enheten på taket (parabolen) det har aldrig varit något problem tidigare det har bara varit att trycka på knappen med perabolen, så har det indikerat "hittat" klart... Men inte nu, har blivit ensam sen min make gick bort i början på året, han hade inga problem med detta, är det någon som känner igen fenomenet?:rolleyes:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Egentlig ikke et direkte svar på dette problemet, men kontroller de 2 sikringene som sitter på boksen. Det er mulig at 10A sikringen har røket. Prøv å slå på Oyster ved å trykke på begge knappene samtidig på displayenheten "Satmaus". Fungerer dette så har vi et par muligheter, det ene er at Oyster er satt på maks strømsparing ved standby (da er dette eneste måte å slå på enheten) - den andre er at fjernkontrollen har lagt av.

Hadde du vært noe nærmere så kunne jeg ha feilsøkt litt mer detaljert - eventuellt ved å kryssbytte med mine egne enheter på min Flair.

Toppen