• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

satellitmottagare till oyster

HasseRoth

FD HBK Medlem
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Hej,

Har en Dethleffs som är köpt i Tyskland med en Oyster parabol som är ca 5 år gammal. I bilen finns en mottagre som inte är original, och där jag inte kan styra parabolen mellan olika satelliter. Kan någon informera om vad det finns för eftermarknadsalternativ eller om man kan köpa en passande originalmottagare

Tack på förhand!

Hans

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: satellitmottagare till oyster

Lös mottagare finns att köpa hos JR Larmcenter.
Finns också hos F Berger i Tyskland. Antagligen billigare där.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: satellitmottagare till oyster

5 år gammel - det skulle være to alternativer på Oyster den gangen for styring av parabolen. Oyster Digital og Oyster Vision.
Vision kan bruke alle tunere på markedet, styringen av parabolen skjer her med et eget panel med direkte valg av satellitt og direkte gjennomkobling til ekstern tuner.
Digital har innebygget tuner med en dobbel kontakt for CA-Moduler og trenger ingen ekstern tuner annet enn for NAB-kodede sendinger (tror tv3 bruker dette også i Sverige). Også digital kan benyttes med ekstern tuner.

Legg ut et bilde av Oyster panelet - om slikt finnes eller av kontrollerboksen (sitter som oftest i garderoben eller et overskap) så kan vi identifisere versjon og hva du trenger å gjøre.

Toppen