• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Satellitantenn

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2025
Förväntar mig svar från er som har erfarenhet av TV mottagning.
Har en ny husbil med marksänd TV mottagning. Efter en resa i norra Europa konstatera vi att de flesta bilar hade satellitantenner och visst saknade vi kontakt med Sverige.
Ni som har erfarenhet av detta och anser att det företag ni anlitat har kunnighet och kan rekommendera ett bra fabrikat är jag tacksam att få tips om. Vi bor i Kalmar och kan resa naturligtvis till en plats där kompetens finns för en installation.

Tack i förhand

Ove

F

F.d. 58823

Guest
Sv: Satellitantenn

Her er jo mycket att välja på.Själv har jeg en manuell http://www.globesat.dk/ som
for meg fungerar fint.

Til den här har jag Canal Digital abb. ock dekoder.Litt jobb en minut eller så att ställa
den inn ( 1gr. W) är det,men den har ju en bra pris.

Den är också en kombi-antenn,så man kan ta inn Boxer (markburen) i tilegg til det
man hämtar ned fra sateliten (Thor).

Men herregud.....det fins paraboler till i prinsip kr.50.000,- om man vil betala før det.
Man har ju det att tänka på också,nämlig storleken.Ju større,ju bättre mottag syd i
Europa.

Ottar

Halle

HBK Medlem
Kommun
Örnsköldsvik
HBK-Nr
1217
Medlemskap
2026
Sv: Satellitantenn

Har åkt Europa runt ett antal gånger, har en 60 cm parabol på en trebent ställning som jag tillverkat själv fungerar mycket bra, har i regel bild inom några minuter, bättre än att ha den fast på taket(lättare att flytta parabolen än husbilen jag hade en fast parabol på den första)
Halle

Toppen