• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla. Du måste logga in för att betala årsavgiften!

Sanitetsvätska till toa, köpa i dannmark? Var?

• Startad av Startad av F.d. 50510
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 50510

Guest
Var kan man köpa sanitetsvätska till toan i Dannmark. Vi är i Hornbæk just nu. Kom från Köpenhamn och bron.

Sv: Sanitetsvätska till toa, köpa i dannmark? Var?

Finns att köpa i närmaste livsmedelsaffär. Blanda 1 del såpa med 3 delar ättika.

Se her

Bijé Fritid & Camping
Bomose Alle 19,
3200 Helsinge

Eller næsten alle danske campingpladser sælger det ( er dog i imellem noget dyrt )

Flemming

Finns att köpa i närmaste livsmedelsaffär. Blanda 1 del såpa med 3 delar ättika.

Ättika/såpa fungerar även här i varma Kroatien. Mycket mindre eller ingen als lukt. Bara en svag lukt av ättikan när man tömmer.
Vi har även reducerat spolningen med att ha såpvatten i en sprayflaska.
Fick detta tips från en Facebook grupp.
Callee

Ja nu har jag provat receptet som verkade utmärkt bra men det gick inte alls. 1 del gul såpa och tre delar ättika. Detta blev gröt. Nu tog jag ogräsättika 12% från garaget.
VAD GJORDE JAG FÖR FEL ?

Du måste ha vatten i också! Vi använder en skvätt såpa plus en kapsyl ättika, fungerar utmärkt.

Jaha, jag följde receptet och blandade 1x3 i en flaska vilket inte blev så bra. Idén verkar ju perfekt. Själv har jag använt tvättmedlet Estrella limon,som har fungerat utomordentligt bra, från Spanien i många år. Men nu är detta slut och toamedlet från Biltema gör ju ingen glad. De riktigt bra medlen är ju tyvärr dyra.

såpa är alkaliskt, ättika är surt. Blandning blir neutral i rätta proportioner och gör ingen nytta. Använd antingen det ena eller det andra. Bäst är att endast använda såpa.

Tack för hjälpen! Blandningen klarnade efterhand. Jag testar de olika alternativen men det flytande tvättmedlet Estrella limon är ojämförligt det bästa alternativet hitintills även i jämförelse med de flesta traditionella medel. Enda nackdelen är att det är långt att hämta om det nu inte finns på närmare håll än Spanien.

Tillbaka
Toppen