• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sandviken Högbo Bruk?

Tommy o Monika

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20195
Medlemskap
2024
Hej
Vi ska ställa ut vår lilla vovve på Högbo Bruk till helgen 5/9. Vi hade tänkt åka dit med husbil kvällen före och köra till parkeringen på morgonen. Jag har nämligen svårt att gå långa sträckor och behöver mina krafter i ringen sen.
Finns det någon som har tips på parkeringsplats eller rastplats i närheten (inom ca en mil eller så) där man kan stå och sova, eller rentav någon som bor i Sandviken eller däromkring som har 12 kvm på sin tomt där vi kan stå? Vi är givetvis helt självförsörjande, behöver bara en plats för bilen
 
H

hianders

Guest
Sv: Sandviken Högbo Bruk?

Hej! Det finns ju parkeringar vid Högbo Bruk, kan man inte stå där?! Vi har varit där på danstävlingar förut och då stod många med husvagnar där, visserligen där man nu har indiantälten mm. Annars kan vi rekommendera ställplatsen Hedåsens badplats några km söder om Sandviken, bra ställe som vi har varit på ett antal gånger. Högbo Bruk ligger sedan bara någon mil norr om Sandviken.

fru hianders/Inger

Lycka till!
:yes:
 

Tommy o Monika

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20195
Medlemskap
2024
Sv: Sandviken Högbo Bruk?

Tack för svaret! Jo det finns parkeringar och det ska finnas platser att ställa husbilen på för 50 kr, men jag vet inte om deras 'gångavstånd' är mitt gångavstånd (astmatiker) o om det uppskattas att man kommer till parkeringen dagen före....... annars kanske det är en idé. Man kan ju betala sina 20 kr i efterskott. Badplatsen, är det den som på kartan ser ut att ligga mitt i Storsjön?/Monika o Tommy
 
G

GunDogs

Guest
Sv: Sandviken Högbo Bruk?

I juli förra året ställde vi ut våra vovvar där och då stod vi på parkeringen
längs med gräsmattan. Vi satte ut våra kompostgaller och det enda
"problemet" var att vi fick flytta på hundarna när gräset skulle klippas :)
Vi kom kvällen innan utställningen och stannade en extra dag för vi trivdes
så bra i den vackra parken.
Lycka till på utställningen.
 
Senast redigerad av en moderator:
H

hianders

Guest
Sv: Sandviken Högbo Bruk?

Nej, tror inte det. Jag tänker på Hedåsbadet som ligger 5 km s Sandviken efter väg 272. Titta under ställplatser Gävleborgs län.

fru hianders/Inger
 

Lasse W

HBK Medlem
Inlägg
382
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
294
Medlemskap
2025
Sv: Sandviken Högbo Bruk?

Vi har stått på P-platsen (nära restaurangen) utan att behöva betala någon som helst avgift.
Visserligen fanns skyltar om campingförbud,men vi parkerade bara (ca ett dygn)
RoseMarie o Lasse
Lasse W
 
Toppen