• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samsung vs Iphone

arnda

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
9580
Medlemskap
2025
Hej, Har följt inläggen några månader, helt otroligt vilket forum, men hänger inte med i alla trådar när det gäller telefoner, Samsung Galaxy SII vs Iphone 4 S. Vilken är mest använbar? Är tacksam för hjälp av val. mvh arne:spinny:

F

F.d. 55521

Guest
Sv: Samsung vs Iphone

Det är väl som när vhs-videobandspelarespelarna kom och blev störst. Att det kom bättre spelare senare spelade ingen roll. Till den som var störst kom alla filmer och de andra dog ut först.
Ta tex GPS. Garmin var den som först tog fram en GPS för oss som kör mc och vill lägga upp rutter och inte bara köra från punkt a till punkt b, detta gjorde att alla köpte Garmin för att kunna byta rutter mm.
så torde det bli med Ifånen också.

F

F.d. 18017

Guest

Be två bilägare med vardera en volvo och en BMV att berätta vilket märke som är bäst...

Telefoner och dess efterföljare är mer religion än direkt vetenskapligt vad man gillar.
Jag har kommit fram till att Apples styrka är att det är lika fritt och demokratiskt som Östtyskland på 60talet, de tillåter bara en enda telefon i olika generationer och de ska tycka något om allt inna ndet kan säljas. Därmer är allt vältestat. Trabbin var ju vältestad den också eftersom det var enda tillgängliga modellen.
Android är mer som longboats i Thailand där alla bygger ihop saker lite hur som helst. Alla kan bygga sin variant men man vet mindre om saker kommer att funka perfekt ihop.
Jag valde friheten före apples värld men har märkt att det finns en del buggar.
Så mitt tips är köp en gammal hederlig nokia som man bara kan ringa förm pris 300kr på netonnet.
Köp sedan en bärbar dator typ Eeepc för mindre än pengarna surfplattorna och annat. CoPilot finns för windows 7 för den som vill. Den klarar så mycke mer och för alla som skriker högt om surfplattas förträfflighet. prova surfa fram olästa inlägg i en tråd på HBK utan att använda en tandpetare. prova sedan desamma med en mus.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Tummen, det märks att du inte har någon större erfarenhet av varken smarta telefoner eller plattor. Dina haltande liknelser tyder på det. Pekskärmen har blivit populär just tack vare att man slipper tangentbord och mus. Tandpetare använder man till annat!

F

F.d. 25168

Guest

Har aldrig fortrudt mit køb af Samsung Galaxy S2, kører rigtigt bra med det nye styresystem ICS, og har aldrig haft nogen problemer med den, den er desuden kåret til verdens bedste smartphone 2 år i streg ;)

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 58547

Guest

Idag har jag fått min Samsung note inte testat än, men sonen visade mig en smart grej man skriver sms med penna så som man skriver på ett block slipper tangenterna. Bra för mig som hatar att sms,a. Tror de finns på både Samsung II och även iphone.
Bra för oss som inte är så fingerfärdiga./susanne

F

F.d. 18017

Guest

Jag skrev inte att jag surfade med tandpetare jag skrev att du knappast kan klicka på länkar som är 2x2mm stora utan tandpetare.
Tro inte att du är den enda som kan något om datorer bara för att du skriver 100 inlägg om din iphone i veckan.
Att jag inte ägt en själv beror på att allt jag provat varit skräp.
Jag har nu en surfplatta och tänkte ha den till surf + navigering. men jag får nog säga att som surfplatta är det trams jämfört med en dator.
Grottmänniskor åt med händerna sen uppfann de gaffeln.

Senast redigerad av en moderator:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag har Iphone 4 nu men det är så fruktansvärt dålig mottagning i den och håller man den i handen så tappar den 2 pinnar i signalstyrka den fungerar annars bra men när det gäller att synka den via blåtanden eller wifi är det lite si och så med för ibland vill man skriva ut något även från den via wifi men det har jag inte lyckats med än ... , jag väntar på Samsung Galaxy S3

StJeP

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
590
Medlemskap
2025

Staffan hade också samma problem med sin Iphone och gick till butiken där han köpt den. Han fick en "bumper", en plastram och vips var mottagningen mycket bättre. Kanske något att prova, Bengt-Åke! /Jeanette

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Idag har jag fått min Samsung note inte testat än, men sonen visade mig en smart grej man skriver sms med penna så som man skriver på ett block slipper tangenterna. Bra för mig som hatar att sms,a. Tror de finns på både Samsung II och även iphone.
Bra för oss som inte är så fingerfärdiga./susanne

Om du hatar att sms:a bör du installera Hey Tell vilket är röstmeddelande. Finns till både Android och iPhone/iPad och går via Internet, gratis.

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Ni kan komma ihåg att det är samma kärna i operativsystemet som driver servern i HBK som i en Android telefon typ Samsung. Linux !!

Utan att veta för mkt om Iphone men visst är man beroende av Itunes för att uppgradera? Grabben som är Apple fan är åtminstone beroende av Itunes.

För min del är det OpenSource som gäller, dvs tusen blommor som blommar = Android. Visst vissnar en del blommor ibland men mångfalden är desto större.

arnda

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
9580
Medlemskap
2025

Tack alla som hugger på inläggen, jag tror att du menar Iphone 4S, priset är samma på båda med 32Gb, men samsung har 3x så lång standby tid, det var där jag bla. blev tveksam, samt vad jag läst om smittade appar. Mitt användningsområde var surfa, navigera, osv, mvh Arne

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Tack alla som hugger på inläggen, jag tror att du menar Iphone 4S, priset är samma på båda med 32Gb, men samsung har 3x så lång standby tid, det var där jag bla. blev tveksam, samt vad jag läst om smittade appar. Mitt användningsområde var surfa, navigera, osv, mvh Arne

Smittade appar? Om man inte laddar ner från vilket ställe som helst så är det inget problem. Google städar numer på Play/Market

Det är mycket rykten och snack men om man bara tänker lite så är risken att det blir fel minimal. Är man naiv och oförsiktig kan det bli fel. Som alltid...

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Standbytiden är ungefär densamma men taltiden (3G) är 14 timmar på iPhone och endast knappt 6 på Galaxyn.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Så man behöver inte Itunes för att uppgradera IOS då? Jag vet inte men så har jag blivit informerad

Nej, det går bra utan men iTunes har andra fördelar tex när man skall ladda ned sina bilder. Idag förde jag över 6600 bilder från min externa hårddisk till min iPhone.

Senast ändrad:

angan

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2025

Nej, det går bra utan men iTunes har andra fördelar tex när man skall ladda ned sina bilder. Idag förde jag över 6600 bilder från min externa hårddisk.

Nice. Då ska jag omedelbart avinstallera detta monster (itunes) som hela tiden kallar på uppmärksamhet och vill uppdateras.

När det gäller taltid så är det helt beroende på sändningseffekt, alltså hur långt från masten man befinner sig. Alla tillverkare anger optimala värden som inte stämmer i verkligheten.

Toppen