• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samsung SIII, vilka 10 appar är nyttigast för en husbilist?

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025
Hej androidexperter!

Har just inhandlat 2 st Samsung SIII, en till mig själv och en till frun!

PC'n som vi ser som oersättlig har vi givetvis kvar, SIII'orna är tänkta att ersätta våra tidigare mobiler OCH i vissa lägen kunna fungera som surfplattor och ev även som modem till PC'n på resor.

Nu är frågan för att vinna tid och användarerfarenhet av (Android-)appar spec avsedda för SIII, för just husbiliständamål;

Vad föreslår ni husbilskollegor att jag bör installera för utpekade appar i min och min frus SIII'or samt om det finns något i samband med detta som man bör tänka på (ex vid utlandsanvändning, främst i Tyskl, Frankr)?

/ Alla tips mottages tacksamt, Relax

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Samsung SIII, vilka 10 appar är nyttigast för en husbilist?

Sygic som gps, främst för att du kan ladda in poi-filer till den (det finns fler gpsappar, men jag nöjer mig med den).
Quickstop pro som Hakim gjort är bra.
Stellplatz Finder har jag på min telefon, men har inte använt den. Så hur väl den fungerar och om den kräver uppkoppling kommer jag för tillfället inte ihåg.

//Stefan

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Stellplatz Finder fungerar utmärkt men är lite bökig att använda för den visar inte all ställplatser direkt. Man måste välja från vilken "katalog" som skall visas ex Bordatlas, Promobil mm.
Den använder Google maps så man måste vara uppkopplad.
//W

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

En navigator som en godt kan testa er MapFactor Navigator Free. Den er gratis og kartoppdateringer kommer omlag en gang pr mnd - kartgrunnlag Open Street Maps. Finner du feil og mangler i kartene kan du registrere inn rettelsen til OSM og de kommer med ved en oppdatering senere. Kartene kan ligge i telefonminne eller SD-kort,

Toppen