• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Samsung Galaxy 4

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
I morgon släpper Samsung sin nya mobil Galaxy 4.
Ryktesvis är den bestyckad med en 5-tumsskärm med full-HD 1080p, operativsystemet Android 4.2.1, en kamera på 13 MP,
2GB RAM samt en processor på 1.8 GHz. "Eye Scroll" vilket gör att man kan styra (scrolla med ögonrörelser) webbläsare HTML5, Adobe Flash, Fungerande 4-G stöd, microSD upp till 64 GB.

Mobilutvecklingen går fortare och fortare, delningstider på 3 mån numera...
Större skärmar, mer datakraft, mobilen är redan idag den mest använda datorn...
Molntjänster för fillagring och andra tjänster gör att "kontoret på fickan" är en verklighet.
Frågan är vilka som kan hänga med i teknikutvecklingen eller bara sitta på läktaren och titta på...

Läste någonstans att Samer är de som använder mest teknik i sitt arbete:

Radio
Elström
Bil
Snöskoter
Kommunikationsradio
Sjöplan
Helikopter
MRG (en kombination av komradio och telefon)
NMT (föregångaren till dagens GSM)
Motorcykel
GSM
Dator
Internet
Fyrhjuling
Satellittelefon

Bosse

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Samsung Galaxy 4

Hej
Har nyss läst tester om Surfplattor.
Bäst i test var: Google Nexus 10, följd av Apple Ipad 4.
Det skilde 1 poäng dem emellan.
Testen gjord av: WISE GUIDE
/Vidhem

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Det bidde en tumme! I ett plastskal.

Åtta kärnor som försvann.
Först kan vi gå igenom det som spelar en allt mindre roll i dagens mobilvärld: Hårdvaran. Det har snackats mycket om Exynos Octa, Samsungs chip med en åttakärnig processor, eller två fyrkärniga processorer om vi ska vara noggranna.

Den kommer inte dyka upp i Norden, utan här serveras vi istället en version med Qualcomms Snapdragon 600 med en klockfrekvens på 1,9 GHz. Det placerar Samsung i samma liga som HTC One och ger ett riktigt bra flyt i allt ifrån menyer till tyngre applikationer.

Anledningen till att vi inte får Exynos Octa stavas 4g. Tydligen stödjer inte Chippen lte, utan då blir det Qualcomm som får komma till räddningen. Och Norden bjuds enbart på versionen med lte. Något snopet, men Snapdragon 600 är långt ifrån allt Galaxy S4 har innanför skalet.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Tycker det är klokt att använda ett chip som stöder 4G och inte tar för mycket energi.
Har ett batteri på hela 2 600 mAh (jmf iphone 5 med 1440 mAh).
Skrytfaktorn 4 eller 8 kärnor är oväsentlig i mina ögon. Man behöver inte telefonen till att knäcka krypton!
Nya chippet är ändå 40% snabbare en tidigare. Mycket övrigt lullull som sagt.

Bosse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag köpte ett 4800mAh batteri till min Galaxy s3 och det går åt annars hade jag nog fått ladda 2ggr/dag.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Toppen