• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sammanfoga plast, aluminium och trä på pilote R850

peptekmail

HBK Intresserad
Kommun
Sthlm
På passagerarsidan går det en skarv i hytten från taket och hela vägen ner där aluminiumplåt, trä och glasfiber möts
Har använt flera olika produkter, sikaflex osv.
Men på de ställen där det rör sig mer håller det inte tätt, primar man ordentligt sitter fogen och primern kvar men väder, vind och rörelse mattar till slut ut fogen.

Skarvar uppe på taket har jag lyckats steloperera och täta med glasfibernät, polyester och gelcoat, det fungerar!

På sidan däremot funderar jag på epoxi och glasfibernät för en riktig steloperation, eller finns det andra lösningar som eventuellt håller?

Kanske behöver man lägga en fog med marintätning på nästan 2cm men det är inte enkelt att få snyggt.
Eller varför inte dra en vitlackad aluminiumlist över alltihopa med en fog under.

Ideer?

Toppen