• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Salón Internacional del Caravaning de Barcelona

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
2C7AA656-1E99-4981-951D-2FE050E7F065.jpeg

Efter ett års uppehåll på grund av restriktionerna för att bekämpa COVID-19-pandemin är Barcelona International Caravaning Show tillbaka med den 35’e upplagan av sin mässa för mobil turism.

I Spanien, precis som i resten av Europa rapporterar ett ökat intresse för mobil fritid och säljarna pratar om rekordintresse.

Utställare är: Benimar, Carthago, Catalunya Van, Concorde, Mercedes-Benz Vans, Ford, Nissan, Iveco, Toyota, Westfalia, Panamá, Adria, Sun Living, Mclouis, Elnagh, Mobilvetta, Roller Team, Challenger, Eura-Mobil, Karmann, Randger, Rimor, Caravelair, Rapido, Sterckeman, Silver, Comanche, Ticamo, Triganor. Flera märken helt okända för mig, men ett saknar jag, KABE!

Mässans tre tema är naturen, gastronomi och ”kids”, som jag tolkar att man vänder sig mot ett yngre målgrupp, den mobila barnfamiljen med intresse för miljö, natur och gastronomi.

Gastronomi var även det genomgående temat på Bergholms just avslutade mässa, Smaka på Camping, på Elmia. Kanske en tillfällighet.

Källor bl.a:

Om du befinner dig i närheten av Barcelona så har du chansen att besöka mässan, som avslutas på söndag.

Tommy
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
En OT fråga Tommy.
Vad är det för belysning som alla HB har på taket.
Ser ut som det sitter en sladd till dessa men vad gör dom för nytta?
Ser att någon av dessa kanske lyser ner i sängen men ser inte att alla har luckor där
dom står.
//Tony
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En OT fråga Tommy.
Vad är det för belysning som alla HB har på taket.
Ser ut som det sitter en sladd till dessa men vad gör dom för nytta?
Ser att någon av dessa kanske lyser ner i sängen men ser inte att alla har luckor där
dom står.
//Tony
Du menar på bilden? Här en annan bild där det syns ännu tydligare.
1FEC1651-9263-4C6B-B57E-E931467DD70E.png
Har ingen aning, men en gissning är riktade spotlights mot takluckorna för att skapa ”solljus” inne i husbilen.

Tommy
 
Senast ändrad:

kurtmo

HBK Medlem
Inlägg
239
Kommun
Borgholm
HBK-Nr
12092
Medlemskap
2024
Du menar på bilden? Här en annan bild där det syns ännu tydligare.
Visa bilaga 217327
Har ingen aning, men en gissning är riktade spotlights mot takluckorna för att skapa ljus inne i husbilen.

Tommy
Min gissning är att det skapar ljus inne bilen som ska motsvara vad solen lyser när bilen är utomhus.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Hej Tommy! Man ser inte några munskydd på bilderna,vad gäller nu. Anders
Svaret är att bilderna inte är från i år. Användning av ansiktsmask på offentliga platser är fortfarande obligatoriskt i Spanien. Det är stenhårt, du kommer inte in på en affär utan ”mascarilla”/ansiktsmasken på plats.

Så här skriver mässan om vilka krav man ställer på besökarna och vad man själv gör för att skydda besökarna :
77282490-484E-4A5A-BABF-13B70F7D2B45.png

Tommy
 
Senast ändrad:
Toppen