Tommy Dynér
FD HBK Medlem

Efter ett års uppehåll på grund av restriktionerna för att bekämpa COVID-19-pandemin är Barcelona International Caravaning Show tillbaka med den 35’e upplagan av sin mässa för mobil turism.
I Spanien, precis som i resten av Europa rapporterar ett ökat intresse för mobil fritid och säljarna pratar om rekordintresse.
Utställare är: Benimar, Carthago, Catalunya Van, Concorde, Mercedes-Benz Vans, Ford, Nissan, Iveco, Toyota, Westfalia, Panamá, Adria, Sun Living, Mclouis, Elnagh, Mobilvetta, Roller Team, Challenger, Eura-Mobil, Karmann, Randger, Rimor, Caravelair, Rapido, Sterckeman, Silver, Comanche, Ticamo, Triganor. Flera märken helt okända för mig, men ett saknar jag, KABE!
Mässans tre tema är naturen, gastronomi och ”kids”, som jag tolkar att man vänder sig mot ett yngre målgrupp, den mobila barnfamiljen med intresse för miljö, natur och gastronomi.
Gastronomi var även det genomgående temat på Bergholms just avslutade mässa, Smaka på Camping, på Elmia. Kanske en tillfällighet.
Källor bl.a:
Vuelve el Salón Internacional del Caravaning - Autocaravanas
Tras un año de parón debido a las restricciones impuestas para combatir la pandemia por la COVID-19, vuelve el Salón Internacional del Caravaning de Barcelona. La feria de referencia a nivel nacional tendrá lugar del 16 al 24 de octubre. autocaravanas.es contará como cada edición con su stand...

Autocaravanas, campers y otras novedades que no te puedes perder del Salón del Caravaning
La 35ª edición de este certamen internacional abre sus puertas del 16 al 24 de octubre y contará con varias de las marcas más relevantes del sector
Om du befinner dig i närheten av Barcelona så har du chansen att besöka mässan, som avslutas på söndag.
Tommy