• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Saga LED Tv ?????

F

F.d. 8332

Guest
Var idag på Elgiganten och fann en Saga Led Tv 19 tum med inbyggd dvd.
Den var nedsatt från 2795:- till 1795:- kr. Är det någon som vet något om denna tv.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.623
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Saga LED Tv ?????

Hej, nej jag vet tyvärr inget om TV'n, men när man läser PC citys beskrivning blir man lite förbryllad :confused:.

I specen står det att den innehåller mpeg 2/4 och DVB-T vilket borde innebära att man i alla fall skall kunna se de fria kanalerna om den nu inte innehåller plats för en kortläsare till betalkanalerna.
Men i övertexten bredvid bilden så står det att man behöver en lös Box både för att kunna se fri- och betalkanaler.........Och det går inte riktigt ihop sig ???

(Om det nu är exakt samma TV som Elgig. säljer ?)

Saga 19" LED-TV med DVD-spelare - PC City

M.v.h. JANKRO.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

Jag har heller ingen koll. Kan det vara enbart DVD som klarar Mpeg4? Alltså inte TV-mottagningen.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.623
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Saga LED Tv ?????

Jag har heller ingen koll. Kan det vara enbart DVD som klarar Mpeg4? Alltså inte TV-mottagningen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Ja det är möjligt Esbjörn det finns ju andra fabrikat som har kört med den "halv/hel" bluffen tidigare.
Men frikanalerna sänds ju än så länge i mpeg2 och borde funka.

JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 12383

Guest
Sv: Saga LED Tv ?????

Jag har köpt en, funkar mycket bra. Film från usb divx, xvid med undertexter och t.o.m .mkv format. en sak undrar jag dock. Den går ju på 12volt, är det bara att koppla med en 12V kabel till cig. uttag? Verkar finnas passande kablar på Kjell&Co.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.623
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Saga LED Tv ?????

Den går ju på 12volt, är det bara att koppla med en 12V kabel till cig. uttag? Verkar finnas passande kablar på Kjell&Co.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Hej hansap, en del TV som såldes för några år sedan och som gick på 12V trafo skulle man vara lite försiktig med vid batteridrift för de skulle ha 12V och inte kanske runt 14V som batterispänningen kan vara om laddaren är igång.
Men till den här TV'n står det ju i texten att den är avsedd till stugan, husvagnen och båten och då skall det vara helt riskfritt att koppla den till batteridrift, för den är ämnad till det, och ev. skydd som skall finnas är inbyggda i TV'n.
Köp en passande kabel och ta för säkerhets skull en extra koll på plus och minus placeringen i pluggen innan du kopplar in den.

M.v.h. JANKRO.
 
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

vi har købt en for 14 dage siden i Danmark pris 1995 kr
så 1795 er et bra pris
findes også som LCD meget billigere, men anvender dobbelt så meget strøm
du skal være opmærksom på at der ikke er 12 volt kabel med, men på Elgiganten i Sverige var de overalt, i Danmark er det umuligt at købe.
vi havde en fra et tidligere tv så det løste sig
ellers er vi meget tilfredse med det
forårs hilsner fra Danmark
Marianne
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

Har köpt en på Elgiganten Löddeköpinge kostade 1595 kr.
Saga 19TC421BPDVD med inbyggd dvd.
Kört det på 12 V i husbilen men inget ljud på TV1 och 2 måste ställa om på fjärrkontrollen för att ljudet ska komma. Bra bild och bra ljud är det. Tittar endast på gratis kanalerna på mark sända nätet.
 
F

F.d. 8332

Guest
Sv: Saga LED Tv ?????

Jag köpte också samma modell i går. Jag kollat och är nöjd med vad den presterar. Kollar också endast de fria kanalerna. Har kollat DVD:n med egenfilmade skivor och även kollat bilder via USD. Helt ok för vår del. Får göra samma sak med ljudet på vissa kanaler men vet ännu inte om det är en programmerings sak. Klart prisvärd nu när den prissänkts hos Elgiganten.
 

Nils & Birgitta

HBK Medlem
Inlägg
961
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
2234
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

TV på plats inkopplad
Har testat DVD och USB tittat på bilder. Bra bild på också
 

Bilagor

  • IMG_3408.JPG
    IMG_3408.JPG
    1,6 MB · Visningar: 15

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

Att det i beskrivninge står "En separat box som är godkänd behövs för att kunna ta emot fri- och betalkanaler" tyder på att den saknar inbyggd mottagare och att den inte heller har plats för CA-modul.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

Att det i beskrivninge står "En separat box som är godkänd behövs för att kunna ta emot fri- och betalkanaler" tyder på att den saknar inbyggd mottagare och att den inte heller har plats för CA-modul.

Var och köpte en idag på ElGiganten. Den har plats för CA modul och har inbyggd mottagare . När jag frågade försäljaren om Boxer så var det helt OK men när jag kom hem och läste om tv.n på ElGigantens hemsida så står det att mottagaren ej är godkänd för Boxer el ComHem. Konstigt att det blir dubbla budskap.
 
F

F.d. 12383

Guest
Sv: Saga LED Tv ?????

Hej, har oxå problem med ljudet på SVT1 o 2. Vilken ändring gör du på fjärren?
 
F

F.d. 12383

Guest
Sv: Saga LED Tv ?????

Tack, ska prova detta så fort jag får tid!
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.829
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Saga LED Tv ?????

Kanske den inte är godkänd för Boxer trots den inbyggda mottagaren. Det kan ju isf förklara Eligantens info och att man kanske måste trixa med fjärren för att få igång ljudet. Kanske det också förklarar pissänkningen :confused:
 
Toppen