• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Saarburg

F

F.d. 50209

Guest
Efter två timmars ÖSREGN med blixt och dunder, var vattnet brunt men vinet var vitt och gott. Dock ett litet äventyr att styra husbilen genom Saarburgs gator p.g.a. Umleitung. Dock har vi det bra och är idag komna till Luxemburg, där folk kör som biltjuvar.

Bilagor

• DSC00146 (640x360).jpg
    DSC00146 (640x360).jpg
    226,8 KB · Visningar: 5
  • DSC00145 (640x360).jpg
    DSC00145 (640x360).jpg
    245 KB · Visningar: 1
  • DSC00143 (640x360).jpg
    DSC00143 (640x360).jpg
    217,6 KB · Visningar: 4

staffana

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Saarburg

Vad kul att se bilderna.

Vart är ni på väg?

Här hemma i Ängelholm har vi meterologisk sommar med 20 grader, vindstilla, klarblå himmel och bokarna slår ut en och en!

Har gått på Sibirienstranden med hunden flera timamr!

Lycka till på resan!:spinny:

F

F.d. 50209

Guest

Vi har varit ute 19 dagar nu och betat av Holland med Keukenhof och Floriaden mm. Sedan till Koblenz och Moseldalen ner till Saarburg och därefter in i Luxemburg där vi nu står på en TOPP camping i Nommerlayen (vi gillar campingar). I morgon åker vi ut mot Mosel igen och ner genom Frankrike för att sedan besöka broderskapet i Schweiz. Sammanfattningsvis kan vi säga att vi upplevt MYCKET och ser rapsen blomma liksom syrener och annat.

F

F.d. 30007

Guest

Hej Goa vänner!
Kommer du ihåg vad campingen Luxenburg heter och vilka cordinater den har skall dit i höst så det kan vara bra att ha.

Med vänlig hälsning, Lennart

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Vilket skitigt vatten!
Så här såg det ut när vi var i Saarburg.

Ha det så trevligt på resan!

Bilagor

• IMG_5587.JPG
    IMG_5587.JPG
    714,2 KB · Visningar: 0
F

F.d. 50209

Guest

Hej Linden. Jo visst är det brun och räligt och ändå är detta innan vi tömde toan :)
På morgonen vräkte regnet ner (tropikregn) i minst två timmar och det åskade och blixtrade. Där vi stod var det rena insjön, och all lera och jord rann ner i floden. Säkert mycket trevligare då ni var där, men vinet var gott:yes:

F

F.d. 50209

Guest

Hej Knaus.
Jag vill börja med att tacka den som tipsade om Bestdeal. Den Holländska campingguiden med vidhängande kort. Jag beställde detta i vintras och fick hem allt utan kostnad. Riktigt bra rabatter och ingen anslutningsavgift. Vi har åkt med detta kort i Tyskland, Holland och Luxemburg. Vi har stått på bra campingar från 13 till 16 euro. På en del ingår WiFi och på en del fri el. Kolla dock när priserna gäller, lågsäsong.

I Luxemburg provade vi först en camp i utkanten av Huvudstan men den var full och en riktigt röra att komma dit och därifrån. Vi sökte då och fann Nommerlayen vid samhället Nommern cirka 35 km norr om Luxembourg. Ett litet äventyr att ta sig dit och när "Gps-Lotta" sa att resmålet är om 350 meter så tänkte vi "var f...n har vi hamnat", men se!!!
Där låg det. Ställplatser utanför och innanför bommarna, dit vi styrde, fanns en jättefin camp. Fina platser, inomhusbassäng på 50 m, utomhuspool, bar, restaurang, två bowlingbanor på övervåningen, för barn var det ett drömställe. Två servicebyggnader där den nyaste var som ett grekiskt "tempel".

Bakom området fanns ett stort strövområde i trollskog med uppmärkta leder. WiFi var fritt liksom bad mm mm. Riktigt bra och vi stannade två nätter, men som sagt 35 km till Luxemburg, men vi såg en jättefin natur och sedan fortsatte vi Moseldalen ner in i Frankrike, där vi står just nu på en rofylld härlig camping, där vi är deras första Svenska gäster nånsin.

Nommerlayen har kord. N-49-47-05 E-06-09-54, vilket jag inte nyttjade utan slog in adress på min iGO Primo, som Knarrevik rekommenderat och som är SUPER. Har tagit oss hela vägen runt nu i 20 dagar. www.nommerlayen-ec.lu skall vara adressen och där vi står kan man se mer om på www.domainedesmessires.com

Hoppas det kan hjälpa dig och nån annan.

Toppen