Sv: Saarburg
Hej Knaus.
Jag vill börja med att tacka den som tipsade om Bestdeal. Den Holländska campingguiden med vidhängande kort. Jag beställde detta i vintras och fick hem allt utan kostnad. Riktigt bra rabatter och ingen anslutningsavgift. Vi har åkt med detta kort i Tyskland, Holland och Luxemburg. Vi har stått på
bra campingar från 13 till 16 euro. På en del ingår WiFi och på en del fri el. Kolla dock när priserna gäller, lågsäsong.
I Luxemburg provade vi först en camp i utkanten av Huvudstan men den var full och en riktigt röra att komma dit och därifrån. Vi sökte då och fann Nommerlayen vid samhället Nommern cirka 35 km norr om Luxembourg. Ett litet äventyr att ta sig dit och när "Gps-Lotta" sa att resmålet är om 350 meter så tänkte vi "var f...n har vi hamnat", men se!!!
Där låg det. Ställplatser utanför och innanför bommarna, dit vi styrde, fanns en jättefin camp. Fina platser, inomhusbassäng på 50 m, utomhuspool, bar, restaurang, två bowlingbanor på övervåningen, för barn var det ett drömställe. Två servicebyggnader där den nyaste var som ett grekiskt "tempel".
Bakom området fanns ett stort strövområde i trollskog med uppmärkta leder. WiFi var fritt liksom bad mm mm. Riktigt bra och vi stannade två nätter, men som sagt 35 km till Luxemburg, men vi såg en jättefin natur och sedan fortsatte vi Moseldalen ner in i Frankrike, där vi står just nu på en rofylld härlig camping, där vi är deras första Svenska gäster nånsin.
Nommerlayen har kord. N-49-47-05 E-06-09-54, vilket jag inte nyttjade utan slog in adress på min iGO Primo, som Knarrevik rekommenderat och som är SUPER. Har tagit oss hela vägen runt nu i 20 dagar.
www.nommerlayen-ec.lu skall vara adressen och där vi står kan man se mer om på
www.domainedesmessires.com
Hoppas det kan hjälpa dig och nån annan.