• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sötast, eller?

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
I onsdags hämtade vi vår Dansk Svenska Gårdshund. Hon heter Amber och är åtta veckor. Nizze, som är nio år har acepterat henne. Han har gett henne ett par små lavetter så nu vet Amber vad som gäller.
 

Bilagor

  • Apr27_06.jpg
    Apr27_06.jpg
    104,8 KB · Visningar: 8
  • Apr27_08.jpg
    Apr27_08.jpg
    180,4 KB · Visningar: 4
  • Apr27_04.jpg
    Apr27_04.jpg
    58,6 KB · Visningar: 3
  • Apr27_07.jpg
    Apr27_07.jpg
    144,6 KB · Visningar: 4

Dorishult

HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Vetlanda
HBK-Nr
6745
Medlemskap
2024
Sv: Sötast, eller?

Jättesöt! Men det är ju lika med husdjur som med bebisar, de som finns i den egna familjen är sötast i välden!
Ha det gott o njut av valptiden!
Eva
 

Bilagor

  • Ozzie o Nisse.jpg
    Ozzie o Nisse.jpg
    6 KB · Visningar: 609

Leammi

HBK Medlem
Inlägg
140
Kommun
Varberg
HBK-Nr
737
Medlemskap
2024
Sv: Sötast, eller?

Oh vad söt den är, Nizze
kommer nog snart att acceptera den. Väntar på att Båtsman och Amber får träffas
 
C

christelochrister

Guest
Sv: Sötast, eller?

Vi får bara gratulera.Ni har skaffat världens mysigaste hund.
Vår gårdshund Loke ärnu 18 månader,Aktiv som tusan men ligger o gosar,ligger under täcket hos oss på nätterna.Väldigt social älskar allt o alla.
Christel o Christer
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Sötast, eller?

Lite synd om Nizze är det tycker jag. Tänk vad valpen kommer hänga och klänga på Nizze. Jag har ju sett när jag tog hand om kattunngar hur Zimba reagerade. Men här är det tvärtom och Nizze katt kan ju gömma sig när han vill ha lugn och ro. Hoppas de verkligen blir bästisar. / Susanne
 
H

hianders

Guest
Sv: Sötast, eller?

Lycka till med nya familjemedlemmen!!

Det påminner mig om när vi fick hem Hobbe för 15 år sen den 7 maj. Då hade vi Kalle Katt 11,5 år som låg på köksbänken och blev matad med paté av husse när Hobbe gjorde entré i köket. När H fick syn på K viftade han glatt på svansen, K gjorde detsamma, men de gjorde det av två helt skilda orsaker. Den ena glad och förväntansfull, den andra arg.

Hobbe fick också en eller ett par däng på nosen så han visste vem som bestämde av de två.

matte hianders/Inger
:dog::msn_dog::msn_dog::msn_dog:
 

staffana

FD HBK Medlem
Inlägg
195
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
8433
Medlemskap
2022
Sv: Sötast, eller?

Lycka till!

Vår gårdshund Dagny har nu uppnått 4,5 år och är världens goaste.

I början hade hon svårt med att åka bil, men nu är det toppen med både vanlig och husbil.

Så ägna er åt henna så kommer ni att bli rikligen belönade!!
 

Bilagor

  • Tmp00001.jpg
    Tmp00001.jpg
    160,7 KB · Visningar: 2

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Sötast, eller?

Lite synd om Nizze är det tycker jag. Tänk vad valpen kommer hänga och klänga på Nizze. Jag har ju sett när jag tog hand om kattunngar hur Zimba reagerade. Men här är det tvärtom och Nizze katt kan ju gömma sig när han vill ha lugn och ro. Hoppas de verkligen blir bästisar. / Susanne


Det är ingen som klänger på Nizze. Han lyfter bara tassen så backar Amber. I kväll har de legat i soffan båda två. Bara en halvmeter mellan dem. Det har gått över förväntan.

Anitha
 
F

F.d. 25122

Guest
Sv: Sötast, eller?

Trevlig hund & katt.Vi har i dagarna övertagit en katt sedan ägaren lämnat det jordiska,men fick ingen förklaring vilken ras den är.Katten på dina bilder ser lika dan ut varför jag ställer frågan vilken ras den är?
MVH Rune & Barbro
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
358
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Sötast, eller?

Trevlig hund & katt.Vi har i dagarna övertagit en katt sedan ägaren lämnat det jordiska,men fick ingen förklaring vilken ras den är.Katten på dina bilder ser lika dan ut varför jag ställer frågan vilken ras den är?
MVH Rune & Barbro

När någon frågar brukar vi svara: Tigrerad Taiwanes. Skämt åsido, vi har köpt den på katthemmet i Oskarshamn. Så vad rasen beträffar så svävar vi i ovisshet. Men visst låter det pampigt med Tigrerad Taiwanes. Om er katt liknar Nizze så har ni nog en sådan åxå.
 
Toppen