• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Söker svart sikaflex och mercedes delar

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Vet någon om var man kan köpa svart SikaFlex ?

Söker också där man kan köpa Mercedes delar liknande Axel Augustin i Tyskland?

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Söker svart sikaflex och mercedes delar

Hejsan, det beror ju lite på hur gärna du vill ha just Sikaflex, och vilket nummer du är ute efter.
Casco marin finns i svart på COOP t.o.m.
Biltemas variant finns också i svart och är helt ok. Det är väl bara åldringsbeständigheten där som man inte kan vara säker på än så länge.

Men Sikaflex 252 i svart kan du skicka efter bl.a här ifrån för 235:-

http://soleldalby.se/shop/index.php?route=product/product&product_id=60

M.v.h. JANKRO.

PeO&AL

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
6607
Medlemskap
2025

Kolla hos en bilglas firma de brukar ha, behöver du en mindre mängd är detta perfekt.

F

F.d. 29925

Guest

Även båttillbehörsfirmor brukar ha Sikaflex.

J

Jarn

Guest

Byggmarknaden Hornbach har mycket stort sortiment av Sika produkter.

F

F.d. 14324

Guest

Hej Alf, jag hade samma funderingar som dig för ett tag sen och fick tipset att kolla med Misterauto, jag har inte handlat där själv ännu men Storpontus gjorde det och det verkar fungera.
Jag handlar en del mercedesdelar i mitt jobb och deras prissättning blir jag inte klok på, man vet aldrig i förväg men en original reservdel kan vara både normalt prissatt, jättedyr, eller jättebillig. Så man kan bli förvånad åt båda håll.

mvh jocke

ps, jag tyckte jag läste mig till att du har en 814, så jag letade fram modellen i länken ovan. Men sök där med ditt regnummer så blir det mer korrekt. :)

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hej Alf, jag hade samma funderingar som dig för ett tag sen och fick tipset att kolla med Misterauto, jag har inte handlat där själv ännu men Storpontus gjorde det och det verkar fungera.
Jag handlar en del mercedesdelar i mitt jobb och deras prissättning blir jag inte klok på, man vet aldrig i förväg men en original reservdel kan vara både normalt prissatt, jättedyr, eller jättebillig. Så man kan bli förvånad åt båda håll.

mvh jocke

ps, jag tyckte jag läste mig till att du har en 814, så jag letade fram modellen i länken ovan. Men sök där med ditt regnummer så blir det mer korrekt. :)

Tack men man vet ju aldrig vilket typ av chassie man har mer jag vet är
814D 1990

J

Jarn

Guest

Svart Sikaflex 291 på Hornbach:
69:- för en tub.
95:- för en patron.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hejsan igen, på SIKA's sidor så benäms Sika 291 enbart som tätmassa även om den fastnar rejält på underlaget.
Om man vill ha bra limeffekt typ för montering på tak eller att något skall fastna rejält så skall man ha Sika 252 eller någon av de som benäms med stark limeffekt, och då blir de lite dyrare.

M.v.h. JANKRO.

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Jag är ute efter stark limmningsförmåga så det blir då 252 förstår jag.

Senast ändrad:

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Jupp, det finns andra nummer på Sika som också limmar bra, men 252 är det som brukar lev. i monteringssatserna för att limma fast fästen till solceller m.m. på biltaken, så den är nog bland de bättre.
Det finns också en primervätska som man tvättar och förprimar med för ännu bättre vidhäftning. Men thinner, isopropanol eller rödsprit och ev. lite lätt gnugg med slippapper brukar duga. Man måste få bort bilvax och annat som ytan ev. är behandlad med, för det sitter ju inte bättre än "svagaste länken".
(Inte lacknafta för det lämnar en lite fetaktig hinna kvar när det dunstar bort.)

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:

Lassman

FD HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024

Undrar om inte ett lim som man använder när man limmar bilrutor skulle gå,fråga glasmästarn.Jag tror dom använder detta lim när man monterar Snipe parabol

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Hejsan, det beror ju lite på hur gärna du vill ha just Sikaflex, och vilket nummer du är ute efter.
Casco marin finns i svart på COOP t.o.m.
Biltemas variant finns också i svart och är helt ok. Det är väl bara åldringsbeständigheten där som man inte kan vara säker på än så länge.

Men Sikaflex 252 i svart kan du skicka efter bl.a här ifrån för 235:-

http://soleldalby.se/shop/index.php?route=product/product&product_id=60

M.v.h. JANKRO.

Konstig firma, levererar inte, har bara telefonpassning
,ringer inte upp och svarar inte på mail

Toppen