Essal
HBK Medlem
Här haft försäkringar för husbil, hus, peronbilar hos Länsförsäkringar i alla år, så blev det byte i fjol till Folksam. Var i kontakt med dom ett par gånger där jag talade om att jag skall byta p.g.a. att Länsförsäkringar helt plötsligt höjde med 400:- Fick ett bra pris av Folksam som var några hundra billigare om jag flyttade alla försäkringar + bättre reseskydd, så det blev byte av alla försäkringar. När jag pratade med Folksam försäkrade sa han jag pratade med att det kommer inte att bli höjning nästa år.
Första missen, lita aldrig på ett försäkringsbolag.
Andra missen, reseskyddet gäller bara vid resa i husbil, kan vara OK men vi reser även på långresor med flyg.
Nu har försäkringen för Husbilen 2015-16 kommit, med en höjning på 695:- året. När jag kontaktade Folksam och villa veta vad som var orsaken, fick jag till svar det är bara så.
Har varit i kontakt med nytt bolag, får samma försäkringarna, samma villkor (utom resbiten, som jag kan vara utan) nästa 900 billigare, största skillnaden är husbilen.
Lasse
Första missen, lita aldrig på ett försäkringsbolag.
Andra missen, reseskyddet gäller bara vid resa i husbil, kan vara OK men vi reser även på långresor med flyg.
Nu har försäkringen för Husbilen 2015-16 kommit, med en höjning på 695:- året. När jag kontaktade Folksam och villa veta vad som var orsaken, fick jag till svar det är bara så.
Har varit i kontakt med nytt bolag, får samma försäkringarna, samma villkor (utom resbiten, som jag kan vara utan) nästa 900 billigare, största skillnaden är husbilen.