• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sälja villan

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Hej Kejo med fruga,
vi sålde vår villa för 2 år sedan och saknar den inte. Nu är vi på gång och skall sälja vår sommarstuga. Vi har endast en etta där vi bor och arbetar. På helgerna drar vi med husbilen.

Hälsar
Kurt & Margot
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Sälja villan



Hej Kumani

Mycket klokt av er, lycka till

Stig 2687
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Sv: Sälja villan

Morning vänner.
Jo vi ser det som det naturliga steget nu när ungarna är utflugna, vi har inte gröna fingrar heller så en lägenhet hägrar stort.
Fast man är lite orolig för vart man skall göra av alla prylar, jag är ju lite hamster och har levt efter devisen, "den som har mest prylar när han dör vinner" och jag ligger nog bra till där, men man får väl försöka sälja och skänka till loppisar.
Jo vi ser fram emot detta byte och kommer att använda husbilen betydligt mer i framtiden, så att få träffa er alla oftare ser vi fram emot.
Ha det gött vänner.
MVH KEJO 20;)
 
F

F.d. 24299

Guest
Sv: Sälja villan

Vi sålde vår villa förra året när köpte husbilen, så vi står nog för halva lagret hos Myrorna, för att inte tala om återvinningsstationen. Men oj vad det var skönt att bli av
med alla prylar man har samlat under årens lopp mycket " kan vara bra och ha" grejor.
Vi säljer forfarande saker ifrån förrådet
:)


MVH Thomas och Frances
 
Senast redigerad av en moderator:

KuMaNi

HBK Medlem
Inlägg
1.331
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2024
Sv: Sälja villan

Blir ganska mycket grejer som man samlat på sig under alla år. Vi lämnade alla möbler och övrigt bohag som skulle säljas till olika auktionsfirmor. En del inbringade mer pengar än vad man förväntat sig medan andra saker som man trodde skulle tillföra stort klirr i kassan blev en besvikelse. Men pengarna räckte till nya möbler till lägenheten och det var det viktigaste.
Genom att sälja möblerna kände vi att det var lättare att hitta lägenhet. Fanns inga möbler som skulle passas in. Bara att hitta ett läge och en planlösning man gillar och sedan köpa möbler.

Är det fler som går i samma tankar - tveka inte - livet blir så mycket enklare utan hus.

Tycker
Kurt & Margot
 

Åke o Wania 65

HBK Medlem
Inlägg
763
Kommun
Leksand
HBK-Nr
65
Medlemskap
2024
Sv: Sälja villan

Hej svejs!

Vi har flyttat från vår stora gård till en liten enplansvilla. Eftersom Åke är lite av en "Hamster" så hade vi prylar i alla vrår, och det vill inte säga lite eftersom vi hade många vrår, om jag säger så.....

Vi bestämde oss för att anordna en stor Loppis hemma på gården. Jag jobbade hårt med att göra allt så bra som möjligt, och så satte vi in annons i lokalbladet och skyltade uppe vid stora vägen. Jösses va det kom folk, och Jösses vad dom handlade, och Jösses va kul det var!!!

Det som blev kvar sålde vi det mesta på Blocket, resten åkte på tippen. Och Jösses va skönt att bli av med allt. Nu bor vi i vår lilla villa och kommer att få mycket mera tid till att åka i vår kära "Friheten".

Vi kanske ses ute på vägarna i sommar.

Wania ;)
 
Toppen