• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Säkringsschema Dethleffs Esprit H7910

F

F.d. 59011

Guest
Hoppas på att någon har säkringsschemat på svenska till denna modell eller annan modell Dethleffs, vi har Alde-displayen som slocknat och vet inte var vi hittar säkringarna till denna? Vi har schemat på tyska vilket vi inte kan utläsa. Tacksam för hjälp

F

F.d. 59502

Guest
Dels har Alde sina egna säkringar som sitter i pannan (glasrörssäkringar har jag för mig) Står i manualen till Alde. T.o.m. möjligt att det finns en säkring i själva panelen men det är jag osäker på. Att panelen har slocknat kan ju också bero på att någon sladd har lossnat mellan panna och panel.

Sedan finns säkert en säkring i EBL också men för Dethleffs känner jag inte till hur det är ordnat där.

MVH
Hans

F

F.d. 59011

Guest
Dels har Alde sina egna säkringar som sitter i pannan (glasrörssäkringar har jag för mig) Står i manualen till Alde. T.o.m. möjligt att det finns en säkring i själva panelen men det är jag osäker på. Att panelen har slocknat kan ju också bero på att någon sladd har lossnat mellan panna och panel.

Sedan finns säkert en säkring i EBL också men för Dethleffs känner jag inte till hur det är ordnat där.

MVH
Hans
Tackar så mycket för snabbt svar på nödropet. Vi kollar i manualen för Alde imorg

Stefan59

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
966
Medlemskap
2027
Hoppas på att någon har säkringsschemat på svenska till denna modell eller annan modell Dethleffs, vi har Alde-displayen som slocknat och vet inte var vi hittar säkringarna till denna? Vi har schemat på tyska vilket vi inte kan utläsa. Tacksam för hjälp
Kolla smältsäkringen på kortet i pannan vår gick sönder och då slocknade panelen.

F

F.d. 59011

Guest
Tack för er vilja att hjälpa oss! Vi var tvungna att åka in till Holmgrens Fritid i Öggestorp och fick bytt ett kretskort till pannan som lagt av. Vi vill även tacka dom för att dom pressade in oss i deras tajta schema för att hjälpa oss.

Toppen