• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Säkerhetslås

F

F.d. 30064

Guest
Hej
Detta köpte vi via Ebay.uk. det är en stålvajer och låsbart. Sitter på förar och passagerar dörr. Går ej att rycka upp utifrån och går ha låst under tiden man kör. Kommer inte ihåg vad de kallades men vi sökte på säkerhetslås till husbil.
Och det var billigt ; typ 200 kr för två år sedan.
Sylvia
 

Bilagor

  • säkerhetslås..JPG
    säkerhetslås..JPG
    491,3 KB · Visningar: 71
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Säkerhetslås

Kam du visa lite fler bilder? Skulle vilja se fästanordning och om det är lätt att öppna/stänga. Tips på inköpsställe?
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Säkerhetslås

Hej
Detta köpte vi via Ebay.uk. det är en stålvajer och låsbart. Sitter på förar och passagerar dörr. Går ej att rycka upp utifrån och går ha låst under tiden man kör. Kommer inte ihåg vad de kallades men vi sökte på säkerhetslås till husbil.
Och det var billigt ; typ 200 kr för två år sedan.
Sylvia

Är väl inte så lyckat att ha låst när man kör och olyckan är framme, ingen kan komma in o hjälpa om det behövs.
Men för övrigt var det ett superbra lås. Är allvarligt intresserad, ska kolla på Ebay.
 
F

F.d. 30064

Guest
Sv: Säkerhetslås

Tycker det är perfekt när man kör här i Sverige där pirater härjar vilt. Vi har ju en tredje dörr o ett stort fönster om det nu skulle vara så.

Sylvia
 

Niclas & Pia

HBK Medlem
Inlägg
332
Kommun
Borås
HBK-Nr
5365
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetslås

Har en Ducato -12 där jag helt enkelt bytte ut skruvarna längst fram av dom som håller fast sidofacket i dörren mot ögleskruvar M8 gänga. Sedan en enkel wire mellan dörrarna med karbinhake. Wiren döljs under mattan så det syns inget utifrån vad som håller fast dörrarna . Dessutom har dom kommit så långt att wiren stoppar öppningen (öppnas ca 5cm) har larmet gått igång (magnet + rörelsevakt) så förhoppningsvis avskräcks dom från att leta efter "stoppet" och sticker därifrån

Total kostnad - 150:- på Biltema

//Niclas
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetslås

Har en Ducato -12 där jag helt enkelt bytte ut skruvarna längst fram av dom som håller fast sidofacket i dörren mot ögleskruvar M8 gänga. Sedan en enkel wire mellan dörrarna med karbinhake. Wiren döljs under mattan så det syns inget utifrån vad som håller fast dörrarna . Dessutom har dom kommit så långt att wiren stoppar öppningen (öppnas ca 5cm) har larmet gått igång (magnet + rörelsevakt) så förhoppningsvis avskräcks dom från att leta efter "stoppet" och sticker därifrån

Total kostnad - 150:- på Biltema

//Niclas

Låter bra, kan du lägga upp några bilder på grejorna?
 
Y

Yjons

Guest
Sv: Säkerhetslås

Hörde vid något tillfälle att det bästa sättet att låsa framdörrarna var en grov kätting som syns utanpå bilen. Skämt åsido så är det nog ingen nackdel att anordningen syns utifrån då det inte är någon anledning att börja "inbrotta". Själv har jag skruvat fast öglor på framdörrarna med en plastad wire mellan och en vantskruv på mitten som jag drar ihop hårt. Dörrarna har inget glapprum och det går åt rätt omfattande skadegörelse för att komma åt vantskruven.
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Säkerhetslås

KAMA Fritid

Ett effektivt lås som kan stänga dörren med eller utan nyckel. Hoppas detta inte strider mot reklamreglerna men om man inte får veta var det finns kan man inte köpa, eller hur?
 

smålänningen

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
1442
Medlemskap
2024
Sv: Säkerhetslås

Vänder på mina pilotstolar. Drar bältet 2 varv igenom dörrhandtaget och klickar i bältet i vanliga fästet. Klart. Varför krångla till det när det redan finns bra "spännband" i bilen ;).
Ps Hittade tipset i någon tråd för ett tag sen och testade efter att ha blivit irriterad på spännband. Funkar kanon.
 
Toppen