• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rutter och färdspår i Autoroute 2007?

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Jag har provkört lite med ett lånat Autoroute, lagt in en rutt hemma som jag sparade i "file"och det funkade.
Nu undrar jag om man kan spara ett färdspår för sig, och ta fram när man vill?
Spåret som jag kört ligger ihop med rutten, rutten kan clearas men spåret är kvar på kartan/skärmen.

Har kört med Fugawi och där finns ett rutt och ett spårbibliotek att spara och ta fram när man vill.

Färdspåret saknas efter 5 mils körning, är spårminnet begränsat eller är det jag som har lyckats ta bort det, vet att jag fipplade med GPS inställningar men tror att jag hade spår ända hem, lite tvivlande alltså.

Jag är inget datasnille så om det är någon som kan förklara enkelt om detta går, är jag tacksam, har ingen instruktionsbok.
 

coe

HBK Medlem
Inlägg
288
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
3052
Medlemskap
2024
Sv: Rutter och färdspår i Autoroute 2007?

Hej Tuzzan.
Jag har själv inte provat att aktivera spår. Jag antar att du listat ut att du startar/stoppar "spårläggningen" från GPS-panelen, med kryssrutan "Create GPS trail. Andra alternativet från menyraden, Tools - GPS - Create GPS trail. GPS tracking måste startas först.
För att ta bort spåret markerar du det bara och trycker sedan Delete, samma som du gör för att ta bort en avståndsmätning.
Har du kört med spårläggning kan du spara hela kartbilden med lämpligt namn, precis som du kanske spar en ruttplanering du lagt upp vid köksbordet.
Jag tror inte du bara kan spara själva spåret, för att sedan öppna i en kartbild. Helt säker på det är jag dock inte.
 
Toppen