• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rundstråleantenn-tips

F

F.d. 7702

Guest
Hej
byter nu till NY undstråleantenn, har någon tips om vad som är BRA o vad som är mindre bra, tacksam för tips. har haft en rundstråleantenn som var KASS (nästan) ivarjefall i Bohuslän
Sune.

Tant Sture

FD HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
2178
Medlemskap
2024
Sv: Rundstråleantenn-tips

Hallå Bengt - Åke, jo jag tror du träffat spiken på rätt ställe där.
Har testat några olika på mina bilar och även huset nu, Digi Nova eller Omni Nova är nog vad som gäller vid svåra förhållanden.
Och precis som du säger Rotary, dessa rundstrålande är nog bra men dom är inte helt perfekta om och när man vill ha bild.
Numera kollar vi enbart Text TV, eller i de sällsynta fall barnbarn är med så blir det DVD film eller så bara umgås vi och njuter.

Tant Sture

Senast ändrad:

Rolles

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2025

Hej,har hört att Kjell& Co har en bra Triax för 699:- som är rundstrålande !!!!
Den kommer vi att köpa senare,nu har vi en DAE 100 o den funkar sådär !!!:twitcy::mcride:

F

F.d. 55221

Guest

Hej. Husk at den Triax man vælger skal være den med forstærker. Da mange tv ikke levere 5 volt til antennen derfor antenneforstærker Mobil matenner

ERIK DK

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag köpte en Triax när min gamla antenn "dog". Tillsammans med en billig antennförstärkare fungerar den utmärkt! Någon gång har jag behövt flytta bilen en eller någon halvmeter för att hitta tillräckligt stark sändarsignal.

Jappe

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

När vi flyttade ut på landet hade vi svårt att få bra TV-bild. Vi har över 5 mil till sändarmasten. Köpte ny antenn, lika illa.
:mad:
Köpte en ny antenn till, det bästa som fanns enl affären. Dyr var den iallafall.
:msn_cry: Och bilden blev OK.
Jag monterade en Diginova på HB och när jag testade den hemma så fick jag lika bra bild som med "skatboet" på hustaket.
Diginova är inte rundstrålande men är inte speciellt känslig om den står absolut rätt eller ej.
Hade jag vetat detta hade jag köpt en Diginova till huset istället.
Fåglarna är iallafall lyckliga.
:D
//W

Toppen