• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rothenburg ab Tauber by night

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Rothenburg ab Tauber by night

Ja, det förhöjde naturligtvis stämningen. Denna stad är ett måste om man besöker Tyskland. Mina foton är bara ett axplock utav vad man kan beskåda. Vi svenskar har ju vårat Visby men Rothenburg tar nog priset. Förresten är Tyskland späckat av platser med byar & städer med pittoresk arkitektur som vi svenskar inte är bortskämda med. Om man gillar denna arkitektur så vill jag också rekommendera Lübeck & Goslar, även dessa en upplevelse. Om man är i Lübeck så skall man absolut besöka Niederegger marsipsanbutik som ligger i centrum. Garanterat en upplevelse.

Bennei
 

rollet

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
10860
Medlemskap
2024
Sv: Rothenburg ab Tauber by night

Detta är en av våra favoriter bland städer i Tyskland har nog varit där minst 25 gånger tröttnar aldrig på den staden. Helt okay ställplats utanför ringmuren på en platå, en hel del elplatser, toaletter, vatten och tömning kom bara ihåg att växla till 1 euro mynt det går åt överallt. Men sedan finns det ytterligare en stad några mil därifrån som är klart sevärd och det är Dinkelsbühl om man har tur och prickar in 17-26 juli i år så är det en stor festival med Sverige anknytning.
 
Toppen