• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rostfritt avgassystem.

F

F.d. 29991

Guest
Har någon bytt avgassystem till rostfritt på ducato -94 till 2001.Min fråga är ändrad motorkaraktär,högre ljudnivå eller något annat ?

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025
Sv: Rostfritt avgassystem.

Jag hade rostfritt på min förra bil. Lite mer pluddrigt vid gassläpp men efter 8 år såg det ut som nytt. Så när det blir dags att byta så blir det rostfritt. Ring och kolla med Ferrita, ibland är det billigare än original som inte håller så länge.

chiquita

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
4243
Medlemskap
2025

Hej.
Jag bytte på en -88. Det gjorde jag 1992, och vad jag vet så rullar den ännu med samma system...

Dock måste de gummiringar som håller system bytas då och då.
Byt för sista gången till ett rostfritt, det gör vi nästa gång.

Angående ljudnivån: Precis nybytt lät det lite råare men efter att lite sot lagt sig på innerväggarna (i systemet) mjuknade ljudet och det lät som tidigare.

Som sagt byt en sista gång /Roy

Peter Lindblom

HBK Medlem
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2026

Det måste skilja otroligt på originalsystemen, på frugans BMW sitter originalsystemet från 1995 fortfarande på :eek:

Peter :)

Toppen