• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rostfri plåtslagare

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Nu har jag själv testat gasgrillen som jag fick i present för ett tag sedan. Den fungerar jättebra förutom att det inte finns någon förhöjningsring till denna modell av Cobb;behöver en på ca 10cm så att man kan grilla en Besoffenes Huhn . Finns det någon plåtslagre mellan Trelleborg och Östersund som kan tillverka en sådan i rostfritt? Har någon intresse så hör av er!!!! Mvh. Klas
 
F

F.d. 29824

Guest
Sv: Rostfri plåtslagare

Hur skall den se ut? Går det att kapa till den ur ett rostfritt rör?

Ulf
 

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Rostfri plåtslagare

Tack för ditt svar, men jag behöver ett rör som gör att huven på grillen kommer ca 10 cm högre. Grillen har en diameter på ca 440 mm.
 

Bilagor

  • IMG_0002[1].JPG
    IMG_0002[1].JPG
    823,8 KB · Visningar: 0
  • IMG_0001[1].JPG
    IMG_0001[1].JPG
    678,4 KB · Visningar: 0

Anne & Klas

HBK Medlem
Inlägg
1.808
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
7412
Medlemskap
2024
Sv: Rostfri plåtslagare

Plåtdetaljen behöver vara ca. 440 mm i diameter och ca. 100 mm hög för att få tillräcklig höjd på locket när man grillar kyckling.
 

Bilagor

  • IMG_0002[1].JPG
    IMG_0002[1].JPG
    823,8 KB · Visningar: 0

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Rostfri plåtslagare

Det klargjorde en hel del! Kolla med närmaste plåtslagare eller mekanisk verkstad. Går nog att hitta på Google eller Eniro. Lycka till med letandet.
EssoJ
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Rostfri plåtslagare

Åk till en plåtvekstad och ha dem att klippa till en remsa som är 1400 x 100mm. Då e de c:a 20mm överlopps material att sätta skruvar igenom och vipps e de en plåtring på 440mm. Omkretsen är 3,14x diametern.
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Rostfri plåtslagare

Ursäkta mitt inlägg, Froggie. Jag tänkte bara på rubriken:rolleyes::D
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Rostfri plåtslagare

Om du inte hittar någon som kan hjälpa dig och du har vägarna hitom så kan killarna på verkstaden hjälpa dig. Eller om du ger mig dom exakta måtten så kan vi ordna det per post. Fast portot blir dyrare än plåten.
 
Toppen