• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rocket WiFi-antenn

F

F.d. 25291

Guest
Hej alla kunniga.

Eftersom det inte går att sätta antenn på "paddan", så tänkte vi ta med vår gamla bärbara PC och sätta antenn på den.
Pc'n har windows XP, så vi tror att den skulle kunna kopplas till en nyinköpt "Rocket", men vi får det inte att fungera.
Skall vi hämta drivrutiner från "Trådlöst" eller sätta i den medföljande skivan??
Eller kanske både ock??
Allt vi får fram är en liten svart, överkryssad symbol nere i högra hörnet, som säger: "Ralink Wireless Lan Card not exist" när man sätter pekaren på den.

Har någon av er kunskaper i ämnet så tar vi tacksamt emot alla tips.

lailaouno

Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Rocket WiFi-antenn

Kan det vara att drivrutinen är avsedd för Windows 7 eller senare. Jag har råkat ut för det omvända att min sticka bara funkade med XP.

För att slippa strul lämnar jag numera laptopen hemma. Väntar på en lösning som förstärker signalen till iPad. Det lär finnas en lösning med s.k. repeater.

F

F.d. 55554

Guest

Installera från CD,n, ev kan det vara så att du får hämta nyare drivrutiner från deras hemsida.

F

F.d. 25291

Guest

Hej igen. Efter att ha försökt ett antal gånger, både från CD'n och från hemsidan, provade jag att ta bort brandväggen och då lyckades jag.

uno

Toppen