• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Roaming avgift halverad från 1 juli 2014

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2028
Citat:
"Med start 1 juli halveras roamingavgifterna för datatrafik inom EU.
Kommissionen inför nya lägre pristak för samtal, sms och datatrafik som gäller alla operatörer".

Roaming avgifter inom EU:
------------ Ringa--Svara--Skicka sms--Datatrafik (nedladdning, per MB)
1 juli 2012 €0.29--€0.08--€0.09--------€0.70
1 juli 2013 €0.24--€0.07--€0.08--------€0.45
1 juli 2014 €0.19--€0.05--€0.06------- €0.20

Nu börjar det likna något. Vi får se om vi slipper roaming helt efter ett beslut i slutet av året... : )

Senast ändrad:

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025
Sv: Roaming avgift halverad från 1 juli 2014

Om jag fattar det rätt så tar Telia för mycket betalt av mig nu när jag är i Finland enl.teras sms .

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    797,5 KB · Visningar: 10

sacce

HBK Medlem
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2025

Bild på EU:s Max priser..

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    615,8 KB · Visningar: 71

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

0.20€ per mb! Det gör 200€ per gigabyte. Nästan 2000 kr för en gb! Det är inte rimligt! Det är löjligt dyrt! Och, Sverige tycks vara värst när det gäller att motarbeta vettiga priser på datatrafik!

Att redovisa priset för dataöverföring i mb är ett sätt att försaka bedra konsumenten. Hade telebolagen varit ärliga hade de slutat med bondfångarknepen och redovisat kostnaden för sådan trafik i gb!

Jappe

Senast ändrad:

Per & Carina

HBP Admin
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2025

Jag har Telia-abonnemang. Tar de ut en summa för datatrafik (0,20 €/ MB) men max 29:-/dygn eller tar de ut 29:-dygn så fort jag börjar använda smartphonen för datatrafik? Utomlands alltså.

F

F.d. 25109

Guest

Jag har Telia-abonnemang. Tar de ut en summa för datatrafik (0,20 €/ MB) men max 29:-/dygn eller tar de ut 29:-dygn så fort jag börjar använda smartphonen för datatrafik? Utomlands alltså.

Telia:s maxtaxa á 29kr/dygn gäller inte utomlands endast Sverige och tydligen Finland enl. ovan.

MVH

K

Kimobo

Guest

Telia-Sonera har ett abonnemang som gäller Sverige och Finland som kostar 24 € per månad och inga andra kostnader. Då får du surfa så mycket du hinner varje dag och kan sägas upp när som helst utan extra kostnader.

Leif

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Telia-Sonera har ett abonnemang som gäller Sverige och Finland som kostar 24 € per månad och inga andra kostnader. Då får du surfa så mycket du hinner varje dag och kan sägas upp när som helst utan extra kostnader.

Leif

Det är inte likt Telia att ha obegränsad surf!

I Sverige kan man få 40+40 GB för rabatterat pris 299:- under sommaren, sedan 40 för 399:-. Inte undra på att de tappar mobila bredbandskunder.

Kanske andra priser och volymer i Finland?

kenjon

HBK Medlem
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2029

Telia har väl haft obegränsad surf länge? Men efter att man har nått "taket" har hastigheten sänkts mycket kraftigt. Men fortsätta surfa kan du...

K

Kimobo

Guest

Det är inte likt Telia att ha obegränsad surf!

I Sverige kan man få 40+40 GB för rabatterat pris 299:- under sommaren, sedan 40 för 399:-. Inte undra på att de tappar mobila bredbandskunder.

Kanske andra priser och volymer i Finland?

Paketet heter i Finland RAJATON = OBEGRÄNSAT och GRÄNSLÖST, kan användas i Finland, Sverige och Baltikum.

Leif

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Telia har väl haft obegränsad surf länge? Men efter att man har nått "taket" har hastigheten sänkts mycket kraftigt. Men fortsätta surfa kan du...

Kan man nå taket när det är obegränsad surf?
På hemsidan hittade jag pris och volym som jag tidigare nämnde.

image.jpg

Senast ändrad:

Tommy Dynér

FD HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Ser på Telias hemsida att fr.o.m. idag får man 50 mb för 49 kr/dag inom EU, utanför Norden. Tidigare var det 20 MB.

Det går åt rätt håll!

F

F.d. 21911

Guest

Kan man teckna ett sådant abonnemang som svensk eller måste man vara bosatt i Finland?

Toppen