Skogsroffe
FD HBK Medlem
Är det någon här som vet hur man lossar reservhjulet under en Dethleffs Esprit 7014 årsmodell 2005?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Man måste först också lossa hållaren som hjulet ligger på, kanske lite besvärligt men man slipper ju hjulet inne i bagaget.
sören
Får en känsla av att det är lättare med reserven i bagaget/garaget!
På Dethleffs från 2005 kan det se ut så här http://www.husbilsklubben.se/forums/t23619-3/#post227744
och då behöver du en vinkelslip.
Får en känsla av att det är lättare med reserven i bagaget/garaget!
Blir nog samma vikt men visst är det smidigare att ha reserven i garaget men mycket mer utrymmeskrävande...
Om man får punka så byter ju Falk däcket. Inte vet jag hur de kan veta vad jag har för hjul, men det låter riktigt bra och inte behöver man krypa under och skita ner sig heller, och hjul behöver man inte heller släpa runt på.
/sören
Tror ingen skulle acceptera att på sin personbil behöva krypa under bilen för att få fram ett skitigt reservhjul.
Så här går det också bra att förvara reservhjulet om man inte vill belamra garaget:
Visa bilaga 86685
aake