• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservhjul-kompressor?

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Hej alla!
Jag skulle vilja få reda på var jag kan köpa en kompressor,en sådan som ersätter reservhjulet i nya bilar.Den levereras med en skumbehållare som skall sprutas i ventilen.:wideeyed: Jag räknar med att spara ca:25kg om jag tar bort reserven.:D Om jag känner mig själv rätt så kryper jag inte in under bilen om jag får punka ändå.
Ha det Anders.B ;)
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Reservhjul-kompressor?

Hej på Dig. Åk till Din Bil och köp en kompressor till vw Lupo 3 L, den finns som reservdel.
Hur mycket den kostar vet jag inte men den är mycket effektiv, hls medl. :D nr 35.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Reservhjul-kompressor?

Tänk bara på innan du köper nåt för dyra pengar hur stort hjul du har. Väger det 25 kilo så är det knappast som ett personbilsdäck och ska antagligen ha det dubbla i luft tryck också. Annars är nog en "pluggsats" att rekommendera, man tar alltså ut skruven7spiken i däcket och trycker i en plugg i hålet såsom däckverkstäderna gör. Jag vet att såna finns med i BMW motorcyklar och finns att köpa som reservdel, antagligen betydlligt billigare än ett verkstadssätt som jag har. En lite och billig fotpump som väger kanske 0,5 kilo hittar du på Biltema.
 
Toppen