• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservdelslista Fiat

F

F.d. 55272

Guest
Hej!
För er som har det äldre Fiat-chassiet (1992-2006) kommer här en nyttig länk. Det är en reservdelslista on-line (på engelska). Man kan navigera på flera sätt, men det enklaste är att fylla i chassienumret i rutan med alla 17 tecknen (ZFA o.s.v.). Sedan är det bara att klicka sig vidare in i minsta detalj på sin egen bil! Sprängskisser på det mesta. Här är länken:

http://82.183.137.89:7080/navi?COUN...INT_MODE=0&EPER_CAT=SP&GUI_LANG=3&WINDOW_ID=1

Hälsn

Evert H
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 17034

Guest
Sv: Reservdelslista Fiat

Kanon !
Stort TACK . Ingav nytt hopp .
Mvh
Bosse Lindberg
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Reservdelslista Fiat

Upptäckte just att man även kan välja språk t.ex. danska (dock ej svenska). Klicka på "ePER" uppe till vänster och sedan på "configuration". Man får då en ruta där man kan välja ett antal språk.
 

Karin & Dick

HBK Medlem
Inlägg
119
Kommun
Ronneby
HBK-Nr
819
Medlemskap
2024
Sv: Reservdelslista Fiat

Jag har en 2006 och hur jag än försöker med chassinummret(17 tecken) får jag bara en liten ruta som säger att den inte finns.
Kan man göra fel????:confused: :confused:
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Reservdelslista Fiat

Den är nog för ny, men om du går via "N Ducato" och sedan "2E 244" så tror jag att det mesta är det samma. Jag har kollat chassienr tillverkade 2005, och det fungerar.

Hälsn
 

Anita o Dan

HBK Medlem
Inlägg
336
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2024
Sv: Reservdelslista Fiat

Tack "trevert" för länken till reservdelslistan.

Den kan bli användbar i framtiden om något går sönder. Det inger hopp om att även gamla bilar kan leva kvar några år till.

Fiffigt att kunna välja dansk text för då underlättar det en hel del i sökandet.

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Sv: Reservdelslista Fiat

Hej!
Låter som en jättebra länk, men jag kan inte få den att fungera. Har provat några gånger och får timeout-meddelande. Det kan bero på ngn konfiguration i min väg ut på nätet. Har du något namn på sidan, så kan man prova att Googla sig fram till den istället?

mvh
Mats S
 
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Reservdelslista Fiat

Hej!
En ny version av reservdelslistan är inlagd. Den täcker nu även den nya Fiat-modellen X250! Jag har testat mitt chassienummer på min 07:a i rutan och det fungerar.

Länken på danska finns här:
http://91.92.0.122:7080/navi?COUNTR...INT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=1&GUI_LANG=9

För andra språk gå in på konfiguration och välj.
Sidan är ganska långsam för tillfället så det är kanske därför du får timeout, Mats S. Googla på: fiat eper ducato

Hälsn
Evert H
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55272

Guest
Sv: Reservdelslista Fiat

Sidan är långsam och "strulig", men när man väl har kommit in är den värdefull. Först får man ofta en errorsida, men trycker man ok kommer man vidare. Där väljer man konfigurera och väljer språk. Välj sedan spare-parts och Fiat commersiali. Där kan man sedan mata in sitt chassienummer (ZFA o.s.v.) Man får då upp en sida med alla vagndata för denna bil. Sedan är det bara att gå vidare till den del man letar efter.
T.ex. kom jag fram till att plastskyddet över motorn till min Fiat Ducato 2007 finns som reservdel med nr 55212592 och kostar 279.54 danska kronor med moms.

Hlsn
Evert
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen