• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reservdelar till Midi Heki

F

F.d. 902

Guest
Vår Midi Heki 70x50 med vev, låser inte. Det sitter ett litet kugghjul, som för fjädrarna och stagen. Det hjulet är lite slitet och det gör att det hoppar över och luckan låser inte.

Har nu sökt efter detta kugghjul bland reservdelar hos Kama och de har det inte. En återförsäljare sa att man får byta hela luckan.
Är det någon som vet var detta kugghjul går att köpa.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.600
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Hej, man skall aldrig tro på någon som påstår att det inte finns res.delar av slöhet eller med förhoppning om att få sälja en komplett ny pryl :D. Till Heki-luckor finns nästan alla delar i reserv.

Den här hemsidan har res. delar. Vet ej om du skall ha delarna på första eller sjunde raden. Ring till dem för säkerhets skull.

Reservdelar :: Takluckor :: Fönster & Ventilation :: Camping Store - Husvagnstillbehör

Lycka till. JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 902

Guest
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Tack för tipset Jankro.:)
Jag ska prova om de har kugghjulet. Enl. en säljare hos Bengt i Ö-ljunga, får man köpa en helt ny taklucka och det låter ju inte klokt, när det är en så utsatt liten del som är sliten. Vi kan inte vara de ända med detta problem.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.600
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Hejsan, nej att påstå att man skall behöva köpa en helt ny lucka (en Heki med vev kostar väl över 5000:) för att ett kugghjul har gått sönder verkar ligga på gränsen för bedrägeri. Dessutom tillkommer rätt mycket arbete för att byta hela luckan......

Ha det bra. JANKRO.
 
F

F.d. 902

Guest
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Tack, ni som kom med förslag på vart jag kunde få tag i ett kugghjul till Midi Heki, har fixat det via Dometic, hjulet finns inte som reservdel. Otroligt korkat.:)
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
948
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Hej
Om det inte finns som reservdel, hur fixade Dometic detta? Tror att jag har samma problem med min lucka, låsklackarna låser inte.

Kenneth
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.600
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Hej Master, din fråga är rätt så berättigad......Om det inte finns som reservdel, hade de i så fall vänligheten att att ta ett kugghjul från en ny lucka :rolleyes:.
Men i vilket fall som helst så finns ju delarna som reservdel i ett större kit om du kollar min länk ovan. Antingen :Vev + mekanism. för 215:- Eller :Växelmekanism Midi Heki för 495:-
De kanske tycker att man skall byta "allt" om en av delarna börjar ge upp. För jag antar att kugghjulet ingår i någon av satserna???
Det måste ju vara bättre än att köpa en ny lucka för + 5000:- i alla fall.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 902

Guest
Sv: Reservdelar till Midi Heki

Jag har mailat två gånger till Camping Store, om kugghjulet ingår i växelmekanismen för 495:-, men de behagar inte svara. Så via min säljare, av vår husbil,lyckades de få Dometic att skicka ett kugghjul.
Jag är tveksam till att den finns med i växelmekanismen från Camping Store, då hjulet sitter på undersidan av ramen och är en del för sig. Det går ju inte att ringa till Camping S. och när de inte orkar svara på mail, då är det inte lätt att ha en dragig Midi Heki. Sen är det för dåligt att en så liten men viktig del ska vara så svår att få tag i. Kama har inte mycket reservdelar till Midi Heki.
 
Toppen