• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseplanering med körtid

HasseJornen

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Järfälla, Stockholm
HBK-Nr
20561
Medlemskap
2024
Jag har provat många olika navigeringsappar och dom flesta fungerar väldigt bra.

Jag saknar dock en funktion: att kunna planera en sträcka efter körtid.

Jag kan lägga in ett slutmål och får veta hur lång tid sträcka tar, men jag vill veta vad som finns längs sträckan efter 1, 2 och tre timmar.

Finns det någon planerings app som gör det?
/Hasse
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Google maps i dator kan man följa färdvägen med muspekaren och ser då avstånd i km. Dela detta med din snittfart.
 

HasseJornen

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Järfälla, Stockholm
HBK-Nr
20561
Medlemskap
2024
I flyget har vi sk. Range rings som visar var man är om en viss tid. Jag är ute efter något liknande för bilkörning.

Ex. jag är på väg från Stockholm till Luleå men vill dela upp resan in 3 timmars körningar.

Jag vill då få en indikering på var jag kommer att vara om en viss tid så jag kan planera ett stopp eller en övernattning

Finns det någon app som har detta?
/Hasse
 

Leif Eng

HBK Medlem
Inlägg
352
Kommun
Luleå
HBK-Nr
35349
Medlemskap
2024
Ja svårt att räkna ut beroende på hastigheten man har, du får göra som alltid kolla din riktiga fart (genomsnittsfarten) som du kan se på hastighetsmätaren och sen räkna ut hur långt du kommer på en timme
Tror alla räknar ut beroende på alla olika hastigheter efter vägarna, så för att allt ska bli rätt måste man hålla den fart som skyltarna visar.
Husbilar kör väl lite lugnare, dvs håller inte alltid skyltens hastighets, så din genomsnittsfart gäller , kör man 90 blir genomsnittfarten oftast 75-80
 
Toppen