• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseförsäkring

F

F.d. 52994

Guest
Jag har tidigare tagit upp det här ämnet. Nu har följande skett som jag tycker kan vara värt att omtala. Jag tecknade en tilläggsförsäkring i Piteortens försäkringsbolag till en kostnad 2708.- fram till 1 April. Vid en förnyad kontakt med bolaget för att få klarhet i en annan fråga, tog jag även upp detta med när man lämnar landet och dom 45 dagarna börjar gälla. Jag fick en mindre chock när dom upplyste mig om att dom 45 dagarna börjar räknas när jag lämnar bostadsorten, detta betyder att jag i princip inte kan vara ute och åka med min husbil längre än 45 dgr, sen måste jag återvända till hemorten.
Jag har nu tecknat en ny hemförsäkring med reseskydd till i April hos Länsförsäkringar till en kostnad av 4300.-
:mad: En ilsken Curtan
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring

Du menar att reseskyddet skulle gälla när du lämnar Sverige?
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Reseförsäkring

Det reseskydd som jag nu har tecknat gäller från den 10 Nov till den 1 April 2009
Från utresan skall reseskyddet gälla, jag tror att det gör så på andra bolag
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen