• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Reseförsäkring utan hemförsäkring - går det?

Två vädurar

FD HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Örebro
HBK-Nr
9247
Medlemskap
2022
Hej! Finns det någon bland er som inte har "fast bostad"? Kanske bor i Spanien i husbilen och reser till Sverige sommartid. Hur gör ni med reseförsäkringen, om den är kopplad till hemförsäkringen? Kan man ha en hemförsäkring utan att ha ett bofast hem, alltså endast reseförsäkring?
Nyfiken på att prova på något nytt :)
 

ArneF

HBK Medlem
Inlägg
75
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
14141
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring utan hemförsäkring - går det?

När vi var i Spanien + Portugal i vintras köpte vi if:s reseförsäkring för de dagar som överskred hemförsäkringens 45 dagar. Den kostade ca 110 kr per dag för två personer. Dyrt tycker vi.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Reseförsäkring utan hemförsäkring - går det?

Undrar om man kan ha adress till barn eller andra släktingar och därmed ha hemförsäkring? Någon ?

/Pelle
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Reseförsäkring utan hemförsäkring - går det?

Hej
Vi har adress hos min syster och har en liten hemförsäkring då vi har lite grejor i deras lillstuga som vi har tillgång till. Läste någonstans att man kan teckna en hemförsäkring med bortavaro. Tycker att ni ska kontakta Folksam och fråga.
Med vänlig hälsning
Gun
 

Mats/Inger Nilsson

HBK Medlem
Inlägg
416
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
19452
Medlemskap
2024
Sv: Reseförsäkring utan hemförsäkring - går det?

Jag har kollat med Europeiska försäkringar för tre mån utöver våra 45 dgr som vi har i hemförsäkringen i Folksam och för två pers så blev det ca 1750 kr totalt
 
Toppen