• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa till serviceverkstan på Kabe i Tenhult

F

F.d. 4272

Guest
Tenhult

Då har man vart ute på en husbilstripp igen.
Jag och svärmor åkte på Tisdagen ner till till Tenhult för att få lite småsaker på vår nya husbil åtgärdade. På vägen ner så stannade vi på Pärlangrillen, Rasta och käkade dagens rätt, stekt fläsk med bruna bönor eller kyckilingryta eller stuvad lever. Svärmor tog bruna bönor och fläsk, även lite av det som hon trodde var kalops... men som tur var gillade hon levergrytan pris 75:- med dryck, sallad, kaffe. Ja allt man behöver. Maten var god. Efter maten blev jag både mätt och trött, så i Gränna stannade vi på Statoil och köpte en polkagris och en Red Bull, sen var det bara ca 4 mil kvar till Tenhult.
Vi lämnade in husbilen hos Kabes service de fixade den galant, vilka serviceinriktade killar. Men, bänkskivan fixade de inte. Den var restnoterad, så nu måste vi till Caravanhallen i Södertälje för att få den utbytt.
Nu har bilen gått 250mil. Jag har kört nästan hälften av dem, tror jag ska ta över rollen som chaufför:spinny: Bilen är helt underbar att köra, tror jag ska ut och campa på egen hand, när Jonny jobbar. Den här husbilen ska verkligen inte behöva stå i onödan och milen får gärna läggas på den. Den ska användas så mycket det bara går och finns tid.
Dagen i Tenhult när husbilen fixades tillbringade jag och Valborg på A6 i Jönköping
Vi lämnade bilen kl 7.00 Fick en lånebil, så vi kunde åka iväg. Kl 08.30 var vi i Jönköping.
Vad gör man där den tiden på morgonen???? Jo, vi gick runt på Coop Forum och kollade igenom den butiken utan och innan. Köpte en youghurt och satte oss på en bänk i entrén och åt den då magen kurrade.
Äntligen blev kl 10:applaus:. A6 öppnade och vi gick till närmaste fik och tog en bagles och en kopp vam choklad med vispgrädde. Det stod vi oss på länge.
Runt 14.30 tiden var vi tilbaka i Tenhult för att kolla hur det gick med husbilen. De hade åtgärdat allt utom bänkskivan. De fick lite gott till kaffe, som tack för lånebil och ev. ett erbjudande om övernattnigsrum ifall jobbet skulle dragit ut på tiden.
Så det var dags att bege sig hem. Vi stannade på Brahehus och käkade farmarbiff dagens för 75:- utan dryck. Med en liten Cola slutade det på 93:- Hutlöst pris för en dagens..
Kl 19 Var vi hemma igen och jag var helt slut. Tacka för det med en snarkande svärmor bredvid sig i sängen:aja:
 
Toppen