• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resa till Italien via Österrike utan Gobox

• Startad av Startad av F.d. 29873
  • Startdatum Startdatum
F

F.d. 29873

Guest
Tänker åka till Italien i sommar med vill slippa strul med Gobox. Hur gör vi, vilka vägar är bra för en bil över 4200? Tänker åka till Lido de Jesolo.

Sv: Resa till Italien via Österrike utan Gobox

Kör av vid sista avfarten i Tyskland - Kiefersfelden - och ställ därefter in gps:en på "ej motorvägar" mot Plöckenpass (bergspass) och Tolmezzo.

Det finns en oerhört vacker gratisväg som går mellan Bolzano, Merano, Landeck och Füssen. Om du söker på det i forumet så hittar du detaljerade beskrivningar av vägen. Har kört den själv med 5 tons bil utan problem. Om jag skulle åka från Tyskland till Italien igen skulle jag absolut ta den på nytt!

Håller med föregående skrivare och då får du se den sjukna kyrkan i Lago di Resia också :) Körde sträckan i påskas, se upp bara att du inte kör in i tunneln i Landeck, men med GPS:en ställd på avgiftsfria vägar så gick det galant!

Tillbaka
Toppen