• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Resa i Europa och Sverige

maxen

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
161
Medlemskap
2024
:wink: Hej!

Vi har tänkt att bege oss ned till kontinenten nästa år. Vi är ett par som är 56 år och har två golden retriver (som ska få pass). Är det någon som kan tipsa om bra campingplatser efter vägen? Är det någon som vill göra oss sällskap? Vi bor 2,5 mil söder om Stockholm närmare bestämt i Västerhaninge.

Våran historik är följande. Vi har haft båt i många år, men förra året bestämde vi oss för husbil. Vi började försiktigt med en Pilote 1989 (trööööt) Vi bytte till en Ci Rivera 180 2001 mycket trevlig bil. Nu har vi köpt en nästan ny 2007 en Ci Riviera 95P. Den tror vi att vi kommer att trivas jätte bra med.

Vi hoppas på många trevliga svar

MVH
Kenth och Vivi

Leif.

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1371
Medlemskap
2025
Sv: Resa i Europa och Sverige

Hej Maxen.
Tag och ligg på stellplats i stället,blir mycket billigare.
Och så träffar du likasinnade i husbil.
Skaffa stellplatsboken.
Har varit i Europa på ställplats 108 dagar till ett snittpris av 59.60 dygn.

Leif

F

F.d. 58574

Guest

Hej! Var skaffar man Stellplatsboken

vh Nyfiken

F

F.d. 24280

Guest

Oftast gör man det i Tyskland,om man kan göra här,det vet inte jag:)

Anita o Dan

HBK Medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
740
Medlemskap
2027

Stellplatzboken kan köpas genom Caravan Club (vet jag) och även genom Motormännen (tror jag).

Hälsn Dan P, alias "Krabban"
:D

Hannibal

HBK Medlem
Kommun
Båstad
HBK-Nr
308
Medlemskap
2030

Rekomendera er att pröva detta :FRANCE PASSION la France en camping-car

Att stå hos en vinbonde en natt på helt andra platser än man normalt hittar till, var en härlig upplevelse förra året för oss under 3 veckors tid.
Vi fördelade det hela med 2-3 dagar passion, 1 natt campingplats för bunkring, och tappa av svart/gråvatten.
Stephan

Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2025

Hej
Jag har rest varje sommar i ca 25 år och fricampat i princip hela tiden över hela Europa, det funkar bra, leta bara en plats där det står fler husbilar, det gör det för det mesta överallt längs vägar, i städer och vid olika ställen vid vattnet. Naturligtvis kan man också stå på ställplats eftersom man kan fylla på vatten och tömma toan och om man så vill använda el. Här på denna sida också hitta tips om ställplats om du använder sökordet ställplats. Via nätet t ex Google kan man hitta hur många sidor som helst om Ställplats, finns Italienska, Tyska och Franska sidor som är jättebra, så leta lite så hittar du, lycka till.
Elisabeth

F

F.d. 2621

Guest

Vi har också hundar, flat coated retrievers - har också haft båt och har också köpt en ny fin husbil i år. "Kontinenten" är ingenting för oss, den har vi klarat av för länge sen´, och vi är glada över att bo i Norden med alla de fina mål för campingfolket som finns här.

Vi planerar för en ca tre veckors resa på försommaren, innan myggen kommer och skolloven bryter ut, till våra nordliga regioner, exvis Lofoten. Där finns plats för både människor och hundar i härlig natur. Dit skulle vi gärna åka tillsammans med likasinnade hundfamiljer. Se vår hemsida concurro.se

Renée och Ted

maxen

FD HBK Medlem
Kommun
Haninge
HBK-Nr
161
Medlemskap
2024

Hej !
Norge är inte dåligt, jag härstammar därifrån. Mina morbröder var fiskare i Lofoten.
Vi har två golden retriever, halv bröder , nu 2 resp 4 år.

Vi har haft tankar på att åka ned till kontinenten, men är lite oroade över all smitta som finns där, när det gäller vovvar. Det är säkert bättre att åka inom Norge. Man skulle ju bli förtvivlad om någon vovve fick något elände.

Hör gärna av er!

Vivi och Kenth

F

F.d. 11561

Guest

Vi tänker åka till Lofoten nästa försommar. Vi har en glad stopudel på 1½år som älskar att åka husbil. Vi har varit seglare i 30 år men köpte en ny husbil i våras som vi åkt runt med i Sverige (900 mil). Vi kanske ses uppe i nordnorge nästa sommar.

Jägarn

HBK Medlem
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1204
Medlemskap
2025

Hej.

Håller med föregående att i första hand besöka ställplatser, finns 22000 i europa.

Bordatlas finns även på Bokus.com. pris 221 kr.
Sök på ordet bordatlas.

Hälsningar till Europaresenärerna från

Jägarn :) :)

Toppen