• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Renovering av alkov

F

F.d. 23653

Guest
Hej!

I höstas köpte vi vår första husbil :) Det blev ett renoveringsobjekt en Eura mobil 665 hb -99. Vi har under vintern renoverat en fuktskada och tagit bort all tyginredning. Nu undrar jag var man får tag på en lämplig matta att "klä" alkoven med. Har ni några tips?

Mvh

Maria

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025
Sv: Renovering av alkov

Jag tycker du skall kolla på olika båttillbehörsfirmor. Dom brukar ha lösningar och limprodukter på detta.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Hej, och även den klassiska nålfiltsmattan och kontaktlim går bra att klä inredning med. Man behöver inte ens satsa på de dyraste kvalitéerna för nötningsmässigt så går man ju inte på vägg och takbeklädnad.
Det finns även lite tunnare varianter som ofta kallas högtalarklädsel, som också funkar, lite beroende av hur underlaget är.

Det finns även lite olika lösningar av profillister av både plast och aluminium som man kan använda för att få snygga och proffsiga skarvar, både på släta ytor, och i hörn m.m.

Lycka till. JANKRO.

F

F.d. 23653

Guest

Tack!! :)
Jag ska pröva med båtfirmor i första hand!
Mvh

Maria

F

F.d. 25569

Guest

Kolla istället på Bauhaus nålfiltsmatta i flera färger pris från 39 kr/kvm.
Svårslaget....:yes:

F

F.d. 23653

Guest

Tack för tipsen! :)

Vi köpte nålfiltsmatta på Stuvbutiken i Karlstad. Hittade t.o.m samma färg som suttit där innan! 49:- m2 helt ok!

Återkommer när vi lagt den.

Jag kan bidra med ett tips på omklädning av dynor:
Ann-Maris försäljning i Limmared. Hon tar 150:- per dyna i omklädning + tyg 150:-/m
Vi klädde om 10 dynor (sittgrupp 105 + alkovens dynor) det landar på ca 4000:-

Mvh

Maria

Toppen