• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rengörning runt takluckor

Pelle&Lena

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hejsan!

Undrar om någon kan ge mig ett tips på hur jag ska göra rent runt takluckorna på taket upptäckte idag att tätningsmassan är mer grön än vit och har inte det blekaste aning vad jag ska använda.
Ska vaxa taket imorrn och vill gärna ta bort det runt takluckorna då vi åker på en 4 veckor lång resa i norra Sverige och Norge på fredag.

Mvh Pelle 570

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Rengörning runt takluckor

Hej, jag vet inte helt säkert men prova med lacknafta. både plasten i luckorna och taket tål säkert lacknaftan men tätmassan brukar ligga så där på gränsen till att ytan löses upp en aning och det gör kanske att du kan få bort grönskan/skräpet som sitter fast.

M.v.h. JANKRO.

F

F.d. 29925

Guest

Vill du bli av med det gröna brukar en behandling med klorin ta död på algerna. Men istället för grönt blir det svart efter några dagar, men det svarta brukar vara lättare att avlägna rent mekaniskt än det gröna.
Viss försiktighet krävs med klorin då det har en blekande effekt.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11525

Guest

Jag brukar använda grönsåpa
Blanda ca 1dl såpa i 1 lit varmvatten pensla på med diskborste eller målar pensel
låt sitta en stund skölj med vatten. Funkar bra. Billigt o miljövänligt

Toppen