• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Rengöring av bytesobjekt

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025
Jag har bytt bort en husbil och en husvagn mot en ny -11
Vid överlämnandet av de begagnade fordonen tyckte säljaren att objekten var dålig tvättade utvändigt och skulle ev. debitera mig för detta.

Vi hade kört över 50 mil i vått väglag även kortare sträckor på grus vid vägbyggen under transporten till husvagnsfirman. Fordonen hade visserligen stått några dagar sedan det tvättades och fått lövmärken på taket och några sotrinningar efter sidorna.

När jag bytt bilar, husbilar och husvagnar tidigare har alltid företaget som tagit inbyte tvättat och gjort det fint innan det ska säljas vidare, utan kostnad.

Har den trenden ändras eller är jag petig som reagerar på detta?

// JOE

Senast ändrad:
J

Jimbo

Guest
Sv: Rengöring av bytesobjekt

Eftersom handlaren får sälja en ny vagn, 2 begagnade objekt = dvs 3 st affärer så borde du även ha skickat med disken och tvätten för ett år framöver.

Näe, skämt och sido.
Klart du inte skall betala något för rengöring förutsatt att du inte skrivit under ett köpekontrakt som säger detta.

Man blir ju nyfiken på vilket företag det var. Eftersom du bor i Dalarna har jag mina misstankar.....

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Mycket skall man höra innan öronen ramlar av..... detta var bland det dummaste hitintills.

Tack för informationen. Branchen verkar vara en "skojjarbranch". Chanstagare!:twitcy:

JOE50

HBK Medlem
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2025

Eftersom handlaren får sälja en ny vagn, 2 begagnade objekt = dvs 3 st affärer så borde du även ha skickat med disken och tvätten för ett år framöver.

Näe, skämt och sido.
Klart du inte skall betala något för rengöring förutsatt att du inte skrivit under ett köpekontrakt som säger detta.

Man blir ju nyfiken på vilket företag det var. Eftersom du bor i Dalarna har jag mina misstankar.....

Företaget ligger i norra Skåne

// JOE

F

F.d. 55379

Guest

Jag har aldrig varit med om att bilar/husbilar skulle vara tvättade vid inbyte Låter väldigt konstigt. Jag plockar ut personliga tillhörigheter sedan är det upp till firman att göra bilarna klara till försäljning. Dom skall väl göra något för de pengar de tjänar på ett bilbyte.
Mvh
Inger, Conny och Louize

B

Byggare Bob

Guest

Jag har bytt bort en husbil och en husvagn mot en ny -11
Vid överlämnandet av de begagnade fordonen tyckte säljaren att objekten var dålig tvättade utvändigt och skulle ev. debitera mig för detta.

// JOE
Det här är ju så korkar så klockorna nästan stannar. Företaget med sådan policy borde offentliggöras med namn till varning för andra.
Lasse

F

F.d. 58674

Guest

Vi bytte husbil hos ett företag i norra Skåne och i samband med kontraktsskrivningen kunde läsa vad som gällde för vårt inbytesobjekt, bl.a. om det som skrivits ovan.

Toppen