F
F.d. 2577
Guest
Vet någon hur man rengör vita gummilister utvändigt på husbilen? Har försökt med bilshampoo men "skiten" sitter kvar.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Säger som alla andra, var försiktig och pröva på nåt ställe innan! Däck med vita sidor är inte helt ovanligt i veteran och custombilskretsar. Dom är inte lätta att få rena och jag har nog prövat det mesta. Svinto (en luddrande stålull) är det som jag tycker fungerar bäst och sliter inte heller samt gör ingen kemisk reaktion på gummit. Testa och se!
På GeKås i Ullared finns en vit "magisk" svamp, som funkar på värsta smutsen, speciellt på vita lister o.dyl.
Jag fick en sån av en jobbarkompis, trodde inte riktigt på hans ovationer om denna svamp, men är nu övertygad, helt suverän.
Svarta fläckar som inte går bort med värsta lösningsmedlen går bort med en strykning av svampen. Observera att det inte finns några som helst lösningsmedel i den, det är nån slags microfiber, som förbrukas när man använder den (repar inte), så till slut är det inget kvar av svampen när man gnuggat rent!
Testa denna grej, ni kommer att förvånas (-oj, nu lät jag som en försäljare....!)
Någon annan kanske vet andra ställen att få tag på denna svamp?
MVH Annette