• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Remis till Knaus

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej, Hur har det gått med att få Remis monterade i Knaus husbilar med MAN, chassier, som bla, Sövestad skrivit om, Bergholm lovade tydligen en lösning.
En annan sak som enligt vår återförsäljare i Gävle nämde när vi fick vår bil var att det jobbades på en lösning att montera ett usb uttag i stället för det som kom bort tack vare monteringen av luftbälgarna och dess styrning, är det någon som fått en lösning ? Mvh, Rolf.
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Hej, Hur har det gått med att få Remis monterade i Knaus husbilar med MAN, chassier, som bla, Sövestad skrivit om, Bergholm lovade tydligen en lösning.
En annan sak som enligt vår återförsäljare i Gävle nämde när vi fick vår bil var att det jobbades på en lösning att montera ett usb uttag i stället för det som kom bort tack vare monteringen av luftbälgarna och dess styrning, är det någon som fått en lösning ? Mvh, Rolf.
Rolf. Både usb och remis fixat. inboxa ditt tfn nummer eller mejl så skall jag uppdatera dig hur Bergholm och BiÖ har löst det.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
kontakta din handlare, de ska ha fått en lösning via Bergholm, när det gäller USB. så har Bengt i Örkeljunga monterat uttagen under styrningen av luftbälgarna, mvh Rolf.
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
Hej. Det i katalogen passar inte de Knaus som levereras till Sverige (front) utan Bergholm har tillsammans med Knaus tror jag tagit fram en lösning på detta, d v s det går inte att beställa via normala kanaler. Jag får såväl sidofönster som front monterat om tre veckor, och jag har sett det monterat i en av bilarna redan.
 

ANNABELLA

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Växjö
HBK-Nr
555
Medlemskap
2024
Nyligen köpt en Knaus Man och saknar usb uttagen där styrningen till luftfjädringen är monterad.
Om någon har en en bild eller tips om hur det är löst så vill jag gärna ta del av den infon
rokagem@gmail.com
Ps byta avatar snarast
 

Sövestad

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Ystad
HBK-Nr
29253
Medlemskap
2024
På A- stolpen sätter man magnet till Remis, en speciallösning som är framtaget av Knaus me Remus. Dörrarna är samma som vanligt, se nästa bild
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Hej MAN-ägare!
Väcker tråden igen p.g.a. att vi lessnat på de medskickade tygstyckena man ska pussla dit.
På KAMA står det att frontgardinen endast kan monteras på MAN/Crafter med förvaringsfack ovanför vindrutan?
Dessutom verkar den vara gjord av guld!

Skulle vilja se en bild på monterad front och hur den ser ut upptill med fördragen gardin.
Är ni nöjda med den magnetlösningen på bilderna?
Hur monteras sidofönstren, clips, skruv eller...
Tack för bilder och tips!

Mvh Göran S
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej, Vi har köpt den där invändiga blanka isolerade täckningen med sugproppar speciellt för Crafter och MAN TGE. svalt på sommaren och isolerande på vintern, Mvh, Rolf.
 

Tuzzan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Falun
HBK-Nr
1538
Medlemskap
2024
Hej Rolf!
Var köpte du dem? Har du någon länk?
Tycker du de funkar bra?
Mvh Göran S.
 

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej. Isolermattor framruta samt sidorutor från Camping varuhuset.se vi betalade 764 kr.
 
Toppen