• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Reklam

F

F.d. 58882

Guest
Det är inte säkert att någon håller med om vad jag tycker i detta inlägg men det känns bra att lätta sitt hjärta.
Fy vad trött jag blir på all reklam. Man formligen drunknar i denna vara. Varje vecka fylls brevlådan med reklam motsvarande minst en ca 1.5 dm tjock bunt. För att inte tala om TV'n, där mer eller mindre alla kanaler bombar oss med reklam. Mängder av salvor som påstås göra kvinnor yngre med släta ansikten som barnrumpor. CillitBang visar i reklamen att det är bara att spraya på vänta en stund (väldigt liten stund får det vara annars torkar medlet) sedan bara skölja av & allt är klart. Har själv testat & funnit att dom ljuger konsumenterna rätt upp i ansiktet! Det händer inte ett skit! En annan vara som nästan driver en till vansinne är VitaePro som är det nya undermedlet där äldre människor skuttar runt som tonåringar i reklamen. Om myndigheterna tvingade dessa producenter att bevisa att varorna håller vad som lovas i reklamen så skulle nog många försvinna. Att se reklam för en vara låt säga 1 gång i programmet kan väl gå an men ICKE man ser samma skit i vart enda reklaminslag. Stig Strand's ansikte glömmer man aldrig, han lär väl vara Sveriges mesta kändis vid det här laget, för att inte tala om alla utlänningar med dubbade röster.
Ojdå, detta blev långt men det känns bra att skriva av sig lite grann.:)

Bennie

Arkilles

HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2025
Sv: Reklam

Håller med dig, när vi ändå är igång och tycker, vill jag samtidigt nämna alla "Hela Sverige bakar, Hela England bakar Hela USA bakar och alla matprogram, Hela Sverige Syr" Varför lägger man inte dessa program i en" intresse kanal" som sporten gjort ( Hockey, Golf osv.) så vi sliper den typen av program i alla kanaler:confused:

F

F.d. 58882

Guest

Akilles

Du glömde Sveriges Värsta Bilförare. Ett program som visar hur (som dom måste vara) förståndshandikappade framför ett fordon i ganska enkla manövrer. Man kan ju bli rädd för mindre. Naturligtvis spetsar producenten till det hela för att vi skall få skratta men sminka sig & SMS'a underkörningen är nog ingen fejk utan förekommer ute i trafiken. Som en liten parentes kan jag berätta att de sista 30 åren så pendlade jag 4 mil enkel resa till jobbet varje dag. Några dagar i veckan körde jag förbi en IDIOT (det måste han vara) som lagt upp tidningen på ratten & läste medan han körde vilket visar att det finns en del som inte borde ha förtroendet att framföra fordon på allmän väg.

Bennie

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

"Allting går att sälja med mördande reklam"! (Povel Ramel, om jag minns rätt.)

Jag bojkottar alla produkter med överdriven reklam. Jag önskar att fler gjorde likadant. Jag blir misstänksam mot varor som måste tjatas in i folks medvetande. "En bra vara säljer sig själv" kanske inte gäller fullt ut idag; visst reklamstöd kan nog tolereras. Det är huvudsakligen stora multinationella företag som använder sig av reklamtrumman runt hela klotet. Följden blir en maktkoncentration hos ett fåtal globala företag som orsakar arbetslöshet och elände i många länder där motsvarande lokal produktion slås ut eller köps upp.

Reklamen för alla spelsajter med kontor på Malta och olika skatteparadis borde omedelbart förbjudas eftersom den orsakar mycket elände för utsatta grupper. Många ungdomar åker dit på den förföriska reklamen. Mycket ovärdigt ett land som Sverige. MEN, vi bestämmer ju inte längre i eget hus! EU bestämmer och vad som åstadkoms i Brüssel vet vi ju vid det här laget. Fri företagsamhet in absurdum. "Skit i konsumenterna! Är dom så dumma så dom går på reklamen får dom skylla sig själva!"

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 58573

Guest

Vad är det ni pratar om? Jag märker inget av detta. Visst är det en del annonser i morgontidningen, men ingen reklam i brevlådan när man (som alla andra i byn) har satt upp en lapp med "ingen reklam, tack" på brevlådan. Och den enda reklam jag besväras av på TV är trailers från SVT om kommande program, iofs nog så tjatigt och irriterande eftersom det oftast handlar om program vi inte vill se. Uppenbarligen måste det vara så att ni som klagar väljer att se på reklamfinansierade kanaler, ett aktivt och medvetet val alltså.

aake

F

F.d. 58882

Guest

Jag har löst reklamproblemet så här:

Jag har satellitmottagare med hårddisk. Så fort den första reklameni programmet kommer så trycker jag på paus, väntar i 10 minuter, trycker på play & snabbspolar förbi reklamen. Sedan är det bara att snabbspola varje gång det blir reklam. Eller så plockar jag ner filmen eller programmet via Viaplay & snabbspolar förbi reklamen.:D

Bennie

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Har själv köpt Cillit Bang för att göra ren duschkabinen
Rena skiten och så står det också att det bör inte användas på aluminium
Hela stommen till den är ju gjord i detta material

F

F.d. 58882

Guest

Sätt en lapp på brevlådan och skriv INGEN REKLAM TACK. Så har vi gjort och det fungerar väldigt bra och vi slipper en massa turer till återviningsstation.

Puss o Kram
Johnny

Ja det hjälper nog till en del men mycket reklam ligger instoppat i dagstidningen & jag har svårt att tro att dom särbehandlar dom som inte vill ha reklam.

Bennie

F

F.d. 55451

Guest

I Danmark kan vi moderera nej tak til papper-reklamer med

Med NejTak+ får du kun de reklamer, du selv vælger.

https://minetilbud.dk/Nej_Tak_Plus?...eEGjEspr_0t3F_yQJJq5AAiAsaN_qfZtaDBoC2HDw_wcB

Det er jo meningsløst for samfundet at arbejde for reklamer som kommer fra brevlådan og direkte i soptunnan. :rolleyes:
Butiken och tillverkare sparar pengar
- och konsumenter gör härnäst.

Det har fungerat bra för mig i nästan ett år.
Jag får reklam som jag vill
uppsamlades i en påse.
Gratis naturligvis.

Senast redigerad av en moderator:
Toppen