• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Regnbågsfiske på Gäddbete.

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
:cool: Jag läste i morgontidningen att det har fångats en Regnbåge på 3,18 kilo i sankt Annas skärgård här i Östergötland.

Det var närmare bestämt vid Lagnöströmmen som Peter Berzelius fångade Regnbågen som högg på ett Gäddbete, en papegojfjädrad Salomo Slider,56gr,med en grön softtail.

Vad sägs om det? jag menar det var väl igen dålig fångst här i bräckvattnet? eller vad tycker ni på Västkusten, det blir väl lite svårslaget där hos er om jag så säger???:D:rolleyes:.
 

MarTom

HBK Medlem
Inlägg
428
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
475
Medlemskap
2024
Sv: Regnbågsfiske på Gäddbete.

Fin fångst. Visserligen har man fångat regnbåge på över 5 kg i här i Kroksjön i år men det går ju inte att jämföra med en fisk fångad under vilda förhållanden. Inte minst smakmässigt ! För övrigt var jag i St. Anna skärgård för ett tag sedan för att rekognosera lite inför semestern. Njae... Vi blir nog kvar i Söderköping den veckan så någon vild regnbåge blir det nog inte för min del.
 
Senast ändrad:
Toppen