• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Regnar in i husbilen

F

F.d. 16874

Guest
Hej Har ett vattenläckage på min husbil.Det är där bak nånstans där cykelhållaren sitter.
Vattnet kommer in på våningssängen längs väggen och rinner längs väggen ner i garaget.Misstänker att det kommer in vid dom vita listerna som sitter som "skarvar" på husbilen.Hur tätar man dom? Ska man ta bort listerna och köpa nya och var köper man dom isf? Ta bort listerna och täta med silicon och trycka dit listerna igen?
Det är en hymer camp 2001:a
mvh johan

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Regnar in i husbilen

På min Hymer 2000 som jag ägde tidigare hade jag en läcka från det höga bromsljuset. På 2000 årsmodellen fanns ingen "balja" bakom ljusinsatsen, utan tätade det inte så rann vattnet in bakom. Kolla där om det kan komma in vatten. För övrigt skall du inte använda silikon. Sika eller butyl skall det vara, silikon håller inte. De vita listerna tätar inte de är bara täcklister, tätningen sitter under. Anslutning mellan tak och vägg brukar vara tät på Hymer. Väggarna är inte byggda med sugande material.

Senast ändrad:
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Regnar in i husbilen

Du skall INTE täta med silicon, det finns tätnngsmassa butylbaserad ex sikaflex. Det är bättre att riva för mycket än förlite med dessa problem.
Bifoga gärna foton så kan du få bättre hjälp.

Toppen