• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Recension elektronisk gnagarskrämma...

Dj Freddy

HBK Medlem
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2025
Hej.

Jag köpte en elektronisk gnagarskrämma och placerade i bilen.
Modell och inköpsplats finns länkad längre ner ▼

Denna fälla monterades inför en kortare avställning, monterades så att den låter i hela bilen. Matades med en spänningsomvandlare och kopplades till batterierna.
Skrämma lyser fint när den är i drift och man kan kontrollera att den är i drift via en liten knapp på baksidan.

Det kändes ju bra när man parkerar bilen, att veta att denna gången kommer det inte finnas massa mus bajs i bilen. Som jag råkat utför tidigare när bilen vart parkerad i detta kall garage. Visserligen hade de inte förstört något, men det låg ju bajs lite här och var.

När jag öppnade bilen denna gången så insåg jag att den elektroniska skrämman kanske inte fungerat precis som jag planerat...

Nu hade mössen nämligen byggt ett bo runt den.... ;)
Mus bajs precis överallt!!! under sängar och i varje skåp. På varenda plan yta fanns det mus bajs... Inget söndertuggat, dock kan man ju se bajset som en typ av förstörelse. Fick tvätta och städa bilen i dagarna två utan att hitta något annat mus bo än det i själva skrämman, som fortfarande lös och kvittrade som vid installationen. En öppnad påse Strepsils var uppäten, varningstexten på dessa ignorerade mössen (Laxerande vid stort intag).

Som tur är så har jag impregnerat alla tyger och mattor i bilen, så de är lättare att tvätta och hålla rena. Det luktade inget fränt i bilen heller, men som sagt mycket att städa.

Slutledningsvis kan jag därför varmt rekommendera denna elektroniska gnagarskrämma om ni vill bygga ett mysigt hem för de stackars mössen ;)

Gnagarskrämma > Mullvad- och gnagarskrämma | Kjell.com

//Freddy

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Recension elektronisk gnagarskrämma...

Jag köpte för 4 år sedan musskrämma på Granngården avsett för lantbruk och ladugårdar. Jag frågare samtidigt hur dom fungerar.

Dom hjälper tydligen bara mot möss som inte redan etablerat sig. Det är nya möss som inte gillar ljudet och håller sig borta. De som redan boat in sig tollererar det nya ljudet och bor kvar trots det. enl butiken.

1383639105_5_0.jpg

F

F.d. 58573

Guest

Motsvarande produkt säljs för att skrämma bort katter. Det kanske fungerar där (och det kan ju mössen ha insett).

B Bergman

HBK Medlem
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025

Den Silverline finns också med batteridrift, har haft den i ett år och den har fungerat till nu i alla fall.
Bosse

Toppen