• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Recals! Fiat.

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Hej MarTom
Då jag kommer in på en helt annan sida då jag klickar på att svara på dit ena ( även andras) inlägg på "Recals" så får vi gå denna vägen.
Jag fick åtgärdat Recals 5517 (2 lösa bultar i växelådan ) för ca: gott & väl en månad sedan efter "tips" från dej.
Nu i dag med posten kom där ett brev från Adria i Tenhult om att bilen skall in för åtgärd 5517 då 2 bultar behöver spännas i växelådan!!!!!?
Jag nämnde något om "häst & vagn i ett tidigare inlägg, som tur är under denna tid så har inte växellådan pajat.
Mvh.
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Recals! Fiat.

Jag var oxå in på FIAT i Karlstad i morse och fick tillbakaskruvat en saknad bult i mitt växellådsfäste. Det mest fantastiska var dock att jag hade min bult kvar, den hade lossat helt - studsat under bilen under färd och landat och hoppat upp och fastnat ovanpå ett bladfjäderfäste längst bak - och fanns kvar, helt osannolikt men sant. Passade även på att få ny olja och filter i Plåtknasen. Jag fotade mitt sönderkörda elfotsteg- med felvända fästbultar som hakat i en asfaltkant vid en vingård i Toscana pga av detta - mailade bilden och fick svar på e.m. att importören tar ärendet på garantin och sätter dit ett nytt elsteg. Så lite skit fick man ordning på idag ....
 

Bilagor

  • IMG_3487.JPG
    IMG_3487.JPG
    3,2 MB · Visningar: 7
  • IMG_3484.JPG
    IMG_3484.JPG
    2,3 MB · Visningar: 8
  • IMG_3485.JPG
    IMG_3485.JPG
    798,1 KB · Visningar: 11
  • IMG_3496.JPG
    IMG_3496.JPG
    2 MB · Visningar: 10
  • IMG_3491.JPG
    IMG_3491.JPG
    3,4 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Recals! Fiat.

Hej Roadwork
Vem upptäckte den saknade bulten?
Mvh.

Jag var oxå in på FIAT i Karlstad i morse och fick tillbakaskruvat en saknad bult i mitt växellådsfäste. Det mest fantastiska var dock att jag hade min bult kvar, den hade lossat helt - studsat under bilen under färd och landat och hoppat upp och fastnat ovanpå ett bladfjäderfäste längst bak - och fanns kvar, helt osannolikt men sant. Passade även på att få ny olja och filter i Plåtknasen. Jag fotade mitt sönderkörda elfotsteg- med felvända fästbultar som hakat i en asfaltkant vid en vingård i Toscana pga av detta - mailade bilden och fick svar på e.m. att importören tar ärendet på garantin och sätter dit ett nytt elsteg. Så lite skit fick man ordning på idag ....
 
F

F.d. 7502

Guest
Sv: Recals! Fiat.

This is my story - and its true.
Jag var nere i tvättstugan och utförde den ädla sporten att hänga strumpor på tork, jag tittade ut genom källarfönstret såg båda bladfjäderfästena parallellt samtidigt under husbilen, men de såg inte lika ut, något stack ut från den ena, jag gick upp till bilen stoppade dit handen och fick bulten i handen, en kraftig rackare som såg viktig ut. Hur länge den hängt där vete gudarna.
Inget tvättstugebesök som inte har något gott med sig .....
 

Bilagor

  • IMG_3490.JPG
    IMG_3490.JPG
    3,4 MB · Visningar: 15
Senast redigerad av en moderator:
Toppen